همشهری آنلاین: گاردین دقایقی پیش با انتشار سندی نسبت به میزان سهمیه توافق‌شده کشورها از کل کاهش نفت اوپک را اعلام کرد.

اوپک

به گزارش فارس به نقل از گاردین دقایقی پیش سندی را منتشر کرد که نشان‌دهنده سهمیه هر کشور از کل کاهش مجموع تولید نفت اوپک است.

براساس این سند، تولید نفت عربستان با کاهش 486 هزار بشکه‌ای در روز به رقم 10 میلیون و 58 هزار بشکه کاهش خواهد یافت.

از سوی دیگر مقرر شده است که تولید نفت ایران در ماه ژانویه سال 2017 در رقم 3 میلیون و 797 هزار بشکه در روز ثابت شود.

امارات نیز یکی دیگر از کشورهایی است که کاهش 139 هزار بشکه‌ای تولید نفت خود را قبول کرده و قرار است از 3میلیون و 13 هزار بشکه در روز به 2 میلیون و 874 هزار بشکه تولید خود را کاهش دهد.

در این توافق همچنین عراق با کاهش 210 هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت خود موافقت کرده و قرار است طی یک ماه آینده تولید نفت خود را 4 میلیون و 351 هزار بشکه در روز کاهش دهد.

در این سند اعلام شده است که میزان تولید نفت کشورها تقریبی بوده و از منابع ثانویه برای محاسبه آنها استفاده شده است و به همین دلیل نمی‌تواند مبنای دقیقی برای محاسبه تولید کنونی کشورها باشد.

براساس این سند منتشر شده تولید نفت کشورهای اوپک در مجموع یک میلیون و 173 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت که در اصل این کشورها به غیر از ایران تولید نفت خود را یک میلیون و 263 هزار بشکه در روز کاهش داده و تنها به ایران اجازه داده شده است تا تولید روزانه نفت خود را 90 هزار بشکه در روز افزایش دهد.

ونزوئلا نیز موافقت کرده تا تولید نفت خود را 95 هزار بشکه در روز کاهش دهد و به یک میلیون و 972 هزار بشکه کاهش دهد.

براساس توافق صورت گرفته این کشورها یک ماه فرصت دارند تا سهیمه خود از کاهش تولید نفت اوپک را اعمال کرده و تولید نفت خود را به رقم تعیین شده کاهش دهند.

براساس اين گزارش برخی خبرنگاران حاضر در وین در تحلیل اعداد و ارقام مربوط به سهمیه ایران می‌گویند، ایران نسبت به رقم اعلام شده تولید نفت خود که پیش از این 3.975 اعلام شده بود، حدود 75هزار بشکه از تولید خود را کاهش خواهد داد و سهمیه ایران در 6 ماه آینده تولید 3.9 میلیون بشکه در روز خواهد بود.

کد خبر 354069

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha