یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رکورد فروش آنلاین در تعطیلات عید شکرگزاری و جمعه سیاه در سال ۲۰۱۶ شکسته شد درحالی که بخش بیشتر این خرید‌ها توسط گوشی‌های موبایل و تبلت صورت گرفته بودند.

خرید آنلاین

براساس گزارش ZDNET، منابع مختلف گزارش مي‌دهند كه ميزان اتكاي كاربران بر گوشي‌هاي موبايل و تبلت‌ها براي خريد‌هاي پايان سال افزايشي قابل توجه يافته‌است. شركت ادوبي گزارش كرده‌است كه در روز جمعه سياه ميزان فروش آنلاين به مبلغ 3.34 ميليارد دلار رسيده‌است، رقمي كه به گفته شركت چنل ادوايزر نقطه اوجي در تجارت الكترونيكي موبايل به شمار مي‌رود.

به گفته اين شركت 68.2 درصد از ترافيك خريد‌هاي آنلاين روز جشن شكرگزاري از طريق گوشي‌هاي موبايل ايجاد شده‌است و با در نظر گرفتن تبلت‌ها، 77.8 درصد از ترافيك روز جشن شكرگزاري نيز به همين شكل ايجاد شده‌اند.

نکته جالب دیگر سبقت گرفتن سفارش‌های آنلاین موبایلی از سفارش‌های ثبت شده با استفاده از رایانه‌های شخصی بوده است. 53 درصد از سفارش‌های خرید با استفاده از گوشی‌ها و تبلت‌ها ثبت شده اند از اين رو کاربران رایانه‌های شخصی در اين زمينه از کاربران تلفن‌های همراه عقب مانده‌اند.

ترافیک موبایلی سایت‌های برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز در سال جاری رشد بی سابقه‌ای داشته و به عنوان مثال در مورد فروشگاه وال مارت به بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته است.

تغيير  قابل‌توجه دیگر در گزارش ادوبی به استقبال گسترده تر مردم از فروشگاه های آنلاین بزرگ باز می‌گردد، به گونه‌ای که خرید‌آنلاین از این سایت‌ها دو برابر سایت‌های خرده‌فروشی کوچک بوده‌است. ۵۵ درصد ترافیک سایت‌های خرده فروشی بزرگ هم موبایلی بوده است.

همچنین هر کاربر گوشی‌های اندرویدی به طور متوسط ۱۳۰ دلار و هر کاربر گوشی های iOS اپل به طور متوسط ۱۴۲ دلار خرید انجام داده است. البته اگر چه ترافیک موبایلی بازدید از سایت‌های تجارت الکترونیک بیش از ترافیک مربوط به رایانه‌های رومیزی بوده، اما سفارش‌هاي نهایی ثبت شده از این طریق ۳۷ درصد کل سفارش‌ها را تشکیل می دهد.

کد خبر 353834

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha