همشهری آنلاین: وزیر بهداشت با اشاره بر لزوم پیوند هر چه بیشتر حوزه و دانشگاه اظهار داشت: وحدت این دو نهاد موجب حرکت کشور در مسیر پیشرفت و توسعه می‌شود.

وزیر بهداشت

به گزارش وبدا، دکتر سید حسن هاشمی در نشست هسته‌های پژوهشی استادان معارف اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: اگر حوزه و دانشگاه در کنار هم باشند، کشور و ملت مسیر سعادت، ترقی و پیشرفت را طی می‌کند اما اگر این دو با دخالت دشمن از هم فاصله بگیرند کشور ضرر می‌کند.

وی تاکید کرد:تا زمانی که وحدت و زمینه‌های آن وجود داشته باشد، انقلاب اسلامی همچنان پر فروغ خواهد بود.

وی گفت: باید قدر موهبت جمهوری اسلامی را دانست و در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب کوشید.

وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت پژوهش افزود: کارهای مغفول مانده و روی زمین مانده پژوهشی در حوزه پزشکی هنوز فراوان است.

وی اظهار کرد: در دانشگاه‌های علوم پزشکی همه مدیران بر اهمیت معارف اسلامی و ضرورت پژوهش در این عرصه آگاهی داشته و تاکید دارند.

وی با بیان اینکه حکومت کشور، حکومت اسلامی است و انتظار از دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها در زمینه روشنگری دانشجویان بسیار زیاد است، گفت: امروز پرسشگری دانشجویان تنها در حوزه دین نیست بلکه باید پاسخگوی کم‌کاری‌ها و بی‌توجهی‌ها نیز بود.

وزیر بهداشت افزود: در حوزه سلامت روان در جامعه نیز دچار مشکلات بسیار هستیم که در حوزه‌های پژوهشی باید به این مسائل و نیازهای جامعه توجه شود.

وی در باره جذب اعضای هیات علمی و استادان معارف در دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار کرد: دولت در شرایطی است که به دلیل نگاه کلی به موضوعات، پاسخ منفی به استخدام و جذب عضو هیات علمی می‌دهد.

  • كمبود 10 هزار هيئت علمي در وزارت بهداشت

وی گفت: هم اکنون 10 هزار نفر در پست‌های هیئت علمی وزارت بهداشت مورد نیاز است که تا پایان سال گذشته دولت مجوز جذب هزار نفر را داده است و بخشی از این تعداد به دلیل عدم تامین منابع، جذب نشده اند.

نشست هسته‌های پژوهشی استادان معارف اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور که از چهارم آذر ماه در مشهد آغاز شده است تا ششم آذر ادامه دارد.

کد خبر 353626

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha