همشهری آنلاین: رییس جمهوری مصر تاکید کرد که دولت این کشور از ارتش قانونی سوریه در مقابله با تروریست‌ها حمایت می‌کند.

السیسی: از ارتش سوریه در مقابل تروریست ها حمایت می کنیم

به گزارش ايرنا به نقل از شبکه خبری 'روسیا الیوم'، 'عبدالفتاح سیسی' در گفت و گو با تلویزیون پرتغال (لوسا) در پاسخ به پرسشی درباره احتمال اعزام نیروهای ارتش مصر به سوریه، گفت: اولویت ما حمایت از ارتش‌های ملی در کشورهای مختلف است به همین منظور ما از ارتش لیبی در سیطره بر خاک این کشور و برخورد با عناصر افراط‌ گرا و ایجاد امنیت پشتیبانی می کنیم. همین امر در مورد سوریه هم صادق است و ما از ارتش این کشور و همچنین ارتش عراق علیه گروههای تروریستی حمایت می کنیم.

وی با اشاره به حساسیت‌هایی که ممکن است در پی اعزام نیروهای مصری به سوریه پدید آید، تاکید کرد: در چنین حالتی ترجیح می دهیم که نیروهای ملی در هر کشور، حفظ امنیت و ثبات را بر عهده داشته باشند.

السیسی افزود: سوریه در طول پنج سال گذشته با بحران عمیقی روبرو است و موضع ما، حمایت از اراده و خواست مردم این کشور و ایجاد راه حل سیاسی برای بحران سوریه است و باید با جدیت با گروه های تروریست برخورد شود و این گروه‌ها خلع سلاح شوند، همچنین حفظ تمامیت ارضی سوریه بسیار مهم است و بیاید خرابی‌های جنگ نیز بازسازی شود.

از سوی دیگر، السیسی با اشاره به موضع 'دونالد ترامپ' رییس‌ جمهوری منتخب آمریکا در قبال بحران سوریه، اضافه کرد که تمامی اظهاراتی که ترامپ در زمان تبلیغات انتخاباتی در این‌باره مطرح می‌کرد و با دیدگاه‌های بسیاری همراه بود، به زمان نیاز دارد و باید منتظر بمانیم تا وی قدرت کامل را در ماه ژانویه در کاخ سفید به دست بگیرد.

اعلام حمایت مصر از ارتش سوریه در حالی صورت می‌گیرد که چند کشور عربی از جمله عربستان و قطر، در پنج سال گذشته تمامی امکانات خود را برای پشتیبانی از گروه‌های تروریستی که با ارتش سوریه می‌جنگند، به کار گرفته‌ اند.

موضع مصر در حمایت از دولت و ملت سوریه، برای برخی کشورهای حامی تروریسم از جمله عربستان سعودی قابل تحمل نبوده و دولت ریاض به همین دلیل، کمک‌های مالی خود به قاهره را قطع کرده است.

کد خبر 353501

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha