سه‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
۰ نفر

سینماها در این روزهای سرد و برفی سراسر ایران می‌توانند مناسب‌ترین گزینه تفریح و سرگرمی پایان هفته برای تماشاگران باشند.

سینما

با پايان يافتن تعطيلات، سالن‌هاي سينما نمايش فيلم‌ها را از سر گرفتند و از امروز «مشكل گيتي» به كارگرداني بهرام كاظمي به سرگروهي پرديس زندگي روي پرده رفت؛ هر چند نكته اصلي، عرضه بليت‌هاي بسيار گران براي اكران افتتاحيه «سلام بمبئي» است.

  • آمدن مشكل گيتي

به گزارش همشهري، مشكل گيتي در حالي از امروز به جمع 9فيلم روي پرده افزوده مي‌شود كه پروانه توليد آن تيرماه صادر شده بود؛ پروژه‌اي كه اواخر شهريور مقابل دوربين رفت، 26مهر كار فيلمبرداري آن به پايان رسيد و حالا در نخستين روزهاي آذر مهمان سينماها شده است! حميد فرخ‌نژاد، ‌رؤيا نونهالي، رامين ناصرنصير، اميد روحاني و... درآن ايفاي نقش كرده‌اند و داستان فيلم درباره زوجي به نام‌هاي ايرج و گيتي است كه در آستانه فروپاشي زندگي مشترك هستند. دليل آن هم چيزي نيست جز توهمي كه بر اثر زندگي اينترنتي گيتي بر زندگي واقعي آنها سايه افكنده است.

  • پرفروش‌ها و كم‌فروش‌هاي پاييز

در ميان فيلم‌هاي روي پرده، «نيمه‌شب اتفاق افتاد» تينا پاكروان و «سيانور» بهروز شعيبي با اينكه همزمان اكران خود را آغاز كردند اما فروش سيانور يك ميليارد تومان بيش از فيلم پاكروان بوده است. درحالي‌كه برخي فيلم‌ها با توجه به تبليغات خوب شهري و تلويزيوني نتوانستند عملكردي خوب در گيشه داشته باشند. «يتيم‌خانه ايران» ابوالقاسم طالبي هنوز به نيم‌ميليارد هم نرسيده و «متولد65» با آغاز پخش تيزرهاي تلويزيوني و افزايش تبليغات در فضاي مجازي در آستانه ورود به باشگاه ميلياردي‌هاست. انيميشن عاشورايي «ناسور» هم كه از 4 آبان ماه به نمايش درآمده، تا امروز 82ميليون تومان فروخته كه كمترين آمار گيشه پاييزي است.

  • سلام بمبئي مي‌آيد

پيش‌فروش بليت‌هاي «سلام بمبئي» درحالي آغاز شده كه اكران اين فيلم از هفته آينده آغاز مي‌شود. در تازه‌ترين محصول مشترك ايران و هند علاوه بر محمدرضا گلزار و بنيامين بهادري، بازيگران هندي هم حضور دارند. حاشيه بزرگ اين فيلم 104دقيقه‌اي عرضه بليت‌هاي 300هزار توماني بود كه جواد نوروزبيگي، تهيه‌كننده سلام بمبئي روز گذشته در مراسم رونمايي پوستر و تيزر در پرديس كورش به‌دليل آن اشاره كرد: هزينه افتتاحيه و حضور گروه هندي در ايران حداقل يك ميليارد تومان مي‌شود و اجباري براي خريدن بليت 300هزار توماني نيست. جالب اينكه با وجود اعلام قبلي، گلزار و بنيامين در اين مراسم حضور نداشتند.

  • كاهش سينماهاي فروشنده

در اين روزهاي سرد كساني كه هنوز موفق به تماشاي «فروشنده» اصغر فرهادي هم نشده‌اند، با توجه به پايان اكران فيلم در تهران مي‌توانند به سالن‌هايي بروند كه نماينده ايران در اسكار 2016را در نوبت‌هاي خاص نمايش مي‌دهند، البته نمايش عمومي فروشنده با فروش بيش از 15ميليارد تومان همچنان در 47سينماي شهرستان ادامه دارد.

جدول

کد خبر 353419

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha