جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

دهمین مراسم اهدای جوایز اسکرین آسیاپاسیفیک روز پنجشنبه با اهدای ۲ جایزه به نمایندگان ایران در شهر بریزبین استرالیا برگزار شد و نماینده ترکیه هم با دریافت ۳ جایزه، پیروز مطلق این دوره لقب گرفت.

سینما

به گزارش همشهري، مستند «روياهاي دم صبح» به كارگرداني مهرداد اسكويي در حالي جايزه بهترين مستند جوايز اسكرين آسياپاسيفيك را برد كه سال گذشته در جشنواره برلين درخشيد و به‌تازگي جايزه بهترين مستند شصتمين جشنواره لندن را از آن خود كرد. فيلم روايتي از دختران زير 18سال در كانون اصلاح و تربيت شهر تهران و سومين قسمت از سه‌گانه اسكويي است كه پيش‌تر «روزهاي بي‌تقويم» و «‌آخرين روزهاي زمستان» را ساخته بود.

ديگر برنده ايراني امسال منوچهر محمدي، تهيه‌كننده قديمي بود كه براي دستاوردهاي چشمگير خود در منطقه آسياپاسيفيك، جايزه فياپف (فدراسيون بين‌المللي تهيه‌كنندگان فيلم) را برد. «دختر» سيدرضا ميركريمي در بخش‌هاي بهترين فيلم، بهترين فيلمنامه (مهران كاشاني) و بهترين بازيگر مرد (فرهاد اصلاني) نامزد دريافت جايزه بود كه نصيبي از جوايز نبرد. «محمد رسول‌الله(ص)» هم در بخش‌هاي بهترين فيلم و فيلمبرداري (ويتوريو استورارو) بخت دريافت جايزه را داشت.

«سرماي قلندر» به كارگرداني مصطفي كارا كه نماينده تركيه در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان اسكار هشتاد و نهم است، جايزه بهترين فيلم را به‌دست آورد. اين فيلم كه شرايط زندگي سخت خانواده‌اي در دهكده كوهستاني نزديك درياي سياه را به تصوير مي‌كشد، جوايز بهترين فيلمبرداري و سينماي جوان را هم از آن خود كرد. رياست هيأت داوران بخش بين‌الملل اين دوره را ديويد پاتنام، تهيه‌كننده سرشناس بريتانيايي برعهده داشت.

يكي ديگر از نمايندگان ايران در دهمين دوره جوايز آسياپاسيفيك، «نفس» نرگس آبيار بود كه رقابت براي كسب جايزه بهترين فيلم كودك و نوجوان را به «دنياي ما» از كره‌جنوبي واگذار كرد. از ديگر برگزيدگان امسال مي‌توان به فنگ شيائوگانگ، فيلمساز كهنه‌كار چيني اشاره كرد كه جايزه بهترين كارگرداني را با «من مادام بواري نيستم» به خانه برد.

کد خبر 353621

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha