همشهری آنلاین: رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست هرمزگان گفت: بر اساس استانداردهای زیست محیطی، وضعیت آلودگی هوا در بندرعباس در شرایط بحرانی قرار گرفته و برای همه گروه‌های سنی خطرناک است.

آلودگی هوای بندرعباس برای همه گروه‌های سنی خطرناک است

به گزارش ايرنا، علیرضا محوری روز سه‌شنبه گفت: میزان استاندارد ذرات ریزگردها در هوا 150 میکروگروم بر مترمکعب است که این میزان در شهر بندرعباس هم اکنون به 300 میکروگروم بر متر مکعب رسیده است.

وی با اشاره به این که میزان ریزگردها آرام آرام در حال افزایش است، بیان داشت: میزان افزایش ریزگردها در هوا بستگی به شدت باد دارد.

رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست هرمزگان اظهار کرد: روز گذشته نیز میزان ریزگردها در بندرعباس از 300 میکروگروم بر مترمکعب در اول صبح به یک هزار و 200 میکروگرم بر مترمکعب در ظهر رسید که این میزان هشت برابر استاندارد زیست محیطی هوای سالم است.

به دنبال فعالیت سامانه پرفشار سرد شمالی در مناطق جنوب کشور، از روز گذشته (دوشنبه یکم آذرماه) بیش‌تر نقاط هرمزگان به ویژه در مناطق مرکزی و شرقی شاهد وزش شدید باد و بروز پدیده گرد و غبار هستند.

گرد و خاک و آلودگی ناشی از آن موجب تعطیلی مدارس، توقف فعالیت در بنادر مسافری و فرودگاه بین‌المللی بندرعباس شده است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده ریزش سامانه پرفشار سرد شمالی به جنوب کشور از روز دوشنبه یکم آذر تا روزهای پایانی هفته جاری است که سبب ناپایداری جوی و دریایی در استان می‌شود.

گزارش سازمان هواشناسی می‌افزاید: این ناپایداری‌ها به صورت وزش باد به نسبت شدید و گرد و خاک به خصوص در مناطق شرقی و مرکزی خواهد بود که با ماندگاری این سامانه پرفشار تا روزهای پایانی هفته شاهد کاهش محسوس دما در استان خواهیم بود.

همچنین بر اساس پیش‌بینی این اداره کل، از دوشنبه تا پایان هفته جاری دریا به طور نسبی مواج خواهد بود توصیه می‌شود تمهیدات لازم صورت گیرد.

کد خبر 353373

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha