سه‌شنبه ۸ آبان ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: هیئت مدیره انجمن شاعران زمان تشییع پیکر قیصر امین‌پور، شاعر، را ساعت 9 صبح روز نهم آبان‌ماه، یک روز پس از درگذشتش اعلام کرد.

مراسم تشییع پیکر او از مقابل خانه شاعران ایران (خیابان شهید کلاهدوز ؛ نبش خیابان شهید نعمتی) آغاز و به بهشت زهرا (س) ختم می‌شود.

پیشنهادهایی برای تشییع پیکر قیصر امین‌پور از مقابل دانشگاه تهران، تالار وحدت، خانه هنرمندان و دفن در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) در کنار سیدحسن حسینی مطرح شد اما سهیل محمودی، شاعر، می‌گوید: «تصمیم نهایی درباره مکان تدفین او را خانواده‌اش اعلام خواهند کرد.»

گروه ادبیات فارسی دانشکده‌ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران روز چهارشنبه، نهم آبان ماه به‌خاطر درگذشت قیصر امین‌پور تعطیل است.[خبر درگذشت امین‌پور...]

عبدالجبار کاکایی، شاعر، در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری دانشجویان ایران گذاشته، می‌گوید: «قیصر امین‌پور بسیار بزرگ‌تر از کتاب‌هایش بود. قیصر معلم مهربانی و مدارا همه را تنها گذاشت. فرصت دوستی با او تمام شد. پرده‌ تبسم معصومانه‌اش را جمع کردند.»

او ادامه می‌دهد: «مرگ دیرزمانی بود از بردن او چشم پوشیده بود، به‌خاطر دل بزرگش، روح سپیدش. مرگ با هیچ‌کس این همه مدارا نکرد بود و قیصر استثنا بود؛ کسی که دشمنانش هم دوستش داشتند و دوستانش... در حیاط بیمارستان دی گرد آمدند. غمگین‌ترین سه‌شنبه‌ من بود. لعنت خدا به این سه‌شنبه‌ها!»

محمدعلی بهمنی، شاعر، هم به ایسنا می‌گوید: «قیصر امین‌پور جایگاه خود را در ذهن و زبان و قلب تمام دوستدارانش که اندک هم نیستند، تثبیت کرد. قبل از این‌که به جایگاه قیصر فکر کنیم، باید به خود قیصر امین‌پور بیاندیشیم، که این فرد چقدر در قلب و دل دوستداران خود توانست جایگاه والایی داشته باشد و ذهن و زبان و قلب مخاطب را از آن خود کند.»

قیصر امین‌پور حوالی ساعت 3 بامداد روز سه‌شنبه هشتم آبان‌ماه در سن 48 سالگی بر اثر ایست قلبی در بیمارستان دی تهران از دنیا رفت

کد خبر 35337

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز