همشهری آنلاین: مراسم نکوداشت شاعر معاصر انقلاب اسلامی مرحوم دکتر قیصر امین پور در ارمنستان برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی واطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این مراسم که  با حضور  سفیر کشورمان، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، رییس و  معاونین کانون نویسندگان ارمنستان، جمعی از نویسندگان، شعرا و اساتید دانشگاه های ارمنستان برگزار شد، لئون آنانیان ریاست کانون نویسندگان ارمنستان ضمن از حاضرین درخواست کرد با سکوت یک دقیقه‌ای نسبت به شخصیت مرحوم دکتر قیصر امین پور  ادای احترام نمایند.

آنانیان از مساعدت رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران جهت برگزاری همایش و مراسم مزبور به ابعاد شخصیتی مرحوم قیصر امین پور پرداخت و برگزاری چنین مراسمی را نشانه علاقه دو کشور ایران و ارمنستان برای ارتقای همکاری‌های  فرهنگی فی‌مابین دانست.

 رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان نیز در این مراسم گفت: این مراسم برای معرفی شخصیت و آثار و نیز نکوداشت شاعر بزرگ معاصر ایران مرحوم دکتر قیصر امین پور برگزار شده است لیکن در ابتدای جلسه اطلاع دادند که امروز دو نفر از شخصیت های فرهنگی و نویسندگان مطرح ارمنستان گارنیک آنانیان و آغاسی آیوازیان  دار فانی را وداع گفته اند که اینجانب مراتب تسلیت خودم را به ریاست، اعضا کانون نویسندگان و خانواده آن مرحومان عرض می نمایم.

رایزن فرهنگی کشورمان افزود:  مرحوم امین پور در ادبیات انقلاب اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بودند و  رهبر معظم انقلاب اسلامی لقب زیبای «شاعر فرزانه انقلاب» را شایسته¬ی وی دانست و وقتی بدانیم که رهبر انقلاب اسلامی خود ادیبی توانا و شعر شناسی خبره هستند ارزش واقعی و مفهوم این سه  کلمه  برایمان روشن ترمی شود.

رضا عطوفی در ادامه تصریح کرد: مرحوم امین پور نه تنها استادی چیره دست در ادبیات غنی ایران بود، بلکه سرآمد ادبیات انقلاب اسلامی به شماره می آمد.

در ادامه سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با تسلیت درگذشت دو فرهیخته و شاعر ارمنی و تشکر از برگزار کنندگان این جلسه گفت:امروز این مراسم به پاس تقدیر از شاعر توانا مرحوم دکتر قیصر امین پور که خود سرآمد شعر انقلاب اسلامی می باشد برگزار می شود.

کد خبر 37515

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز