همشهری‌آنلاین: نواز شریف،نخست وزیر پاکستان و فرماندهی ارتش این کشور امروز چهارشنبه ۲۶ آبان برای نظارت بر رزمایش‌های نظامی در مرز هند به یک منطقه محرمانه رفتند.

 این رزمایش نظامی با حضور جنگنده‌ها، تانک‌ها، توپخانه و سایر تسلیحات سنگین امروز آغاز می‌شود و هدفش آمادگی ارتش پاکستان در شرایط بحرانی تنش‌ها با هند است.

این رزمایش سه روزه پس از آن انجام می‌شود که نیروهای هندی در کشمیر هفت سرباز پاکستانی را کشتند.

مقام‌های پاکستانی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند: ژنرال راحیل شریف، فرماندهی ارتش پاکستان به همراه نواز شریف، نخست وزیر این کشور این رزمایش را نظاره‌گر خواهند بود.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس،راحیل شریف کمتر از دو هفته دیگر بازنشسته می‌شود. هنوز دولت پاکستان شخص دیگری را برای جانشینی فرماندهی ارتش این کشور اعلام نکرده است.

تنش‌ها میان پاکستان و هند در ماه‌های اخیر پس از آن شدت گرفت که حمله‌هاي شبه نظامیان علیه تاسیسات نظامی هند در منطقه کشمیر شدت گرفت.

هند شبه نظامیان مستقر در پاکستان را عامل این حمله‌ها می‌داند در حالی که اسلام آباد این مساله را رد می‌کند.

با وجود درخواست‌های مکرر از جانب سازمان ملل دو طرف هنوز به تبادل آتش در منطقه مناقشه آمیز کشمیر ادامه می‌دهند و این مساله باعث شده که هزاران نفر از ساکنان این منطقه برای امنیت جانی خود فرار کنند. هند می‌گوید این مساله را تلافی خواهد کرد.

کد خبر 352884

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha