پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: لوییز سوارز کودکی بسیار سختی داشت و در یک خانواده پرجمعیت در یکی از محله های فقیرنشین شهر زندگی می‌کرد.

suarez

لوییز آلبرتو سوارز دیاز (Luis Alberto Suárez Díaz) در تاریخ ۲۴ ژانویه ۱۹۸۷ در سالتو دیده به جهان گشود و فرزند چهارم خانواده است.

زمانی که هفت سالش بود به مونته ویدئو نقل مکان کردند و در سن نه سالگی پدر و مادرش از هم جدا شدند. او مهارت‌های فوتبال خود را در کوچه و خیابان توسعه داد.

child

suarez

لوییز آلبرتو سوارز که بیشتر با نام لوییز سوارز شناخته می‌شود، فوتبالیست اهل اروگوئه است. او هم اکنون در تیم باشگاهی بارسلونا است. در رقابت‌های کوپا آمریکا ۲۰۱۱ به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد. او در فینال این رقابت‌ها گل اول بازی را به ثمر رساند و به اروگوئه کمک کرد تا با پیروزی سه بر صفر مقابل پاراگوئه، قهرمان شود.

win

  • سوارز در ناسیونال اروگوئه

سوارز در سن ۱۴ سالگی وارد تیم ناسیونال شد. و از سال ۲۰۰۵ وارد تیم بزرگسالان ناسیونال شد و در سپتامبر ۲۰۰۵ اولین گلش را زد. ناسیونال در این فصل قهرمان لیگ اروگوئه شد. او در پایان فصل در ۲۷ بازی ۱۰ گل زد.

  • جنجال‌ها

در خلال مسابقه تیم ملی فوتبال اروگوئه و تیم ملی فوتبال ایتالیا، از سری مسابقات مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، سوارز اقدام به گازگرفتن از کتف جورجو کیه‌لینی کرد. ۲ روز بعد از این اتفاق، کمیته انضباطی فیفا مورخ ۵ تیر ۱۳۹۳ تشکیل جلسه داد و سوارز را به دلیل این عمل غیرورزشی، به محرومیت از حضور در ۹ بازی ملی و ۴ ماه محرومیت از هرنوع فعالیت فوتبالی، رای داد.

این سومین باری بود که این بازیکن در طی یک مسابقه رسمی فردی را گاز میگرد. او قبلاً دست ایوانوویچ بازیکن چلسی را نیز گاز گرفته بود. قبلاً هم یکبار با پیراهن آژاکس اقدام به گاز گرفتن گوش حریف کرده بود. وی در زمان برنامه معارفه به عنوان بازیکن جدید بارسلونا، اعلام کرد که برای ترک عادت گاز گرفتن، در حال درمان در نزد روانپزشکان می‌باشد.

suarez

  • تیم ملی اروگوئه

سوارز از سال ۲۰۰۷ به تیم بزرگسالان اروگوئه دعوت شد. او در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی در ۱۹ بازی ۵ گل زد. سرانجام اسکار تابِرِز نام او را در فهرست ۲۳ نفره اروگوئه برای مسابقات جام جهانی ۲۰۱۰ قرار دارد. گفتنی است اروگوئه ای‌ها با درخشش لوئیز سوارز و فورلان موفق شدند مقام چهارمی جام جهانی را کسب کنند.

سوارز نقش بسیار موثری در کسب این مقام داشت مخصوصا در بازی برابر غنا که با دست مانع از گل خوردن تیمش در دقایق پایانی شد، هرچند داور او را اخراج کرد و یک ضربه پنالتی برای غنا اعلام کرد اما آساموا ژیان قدر این فرصت را ندانست و نتوانست تیمش را از باخت نجات دهد.

سوارز در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ با زدن ۱۱ گل علاوه بر کسب آقای گلی نقش انکار ناپذیری در راه‌یابی تیمش به جام جهانی داشت.

  • سوارز در آژاکس هلند

سران باشگاه آژاکس برای به خدمت گرفتن سوارز مبلغ ۳٫۵ میلیون یورویی را به گرونینگن پیشنهاد دادند اما آنها را رد کردند سوارز از این تصمیم گرونینگن ناراحت شد، اما آژاکسی‌ها با افزایش رقم پیشنهاد خود به ۷٫۵ میلیون یورو اورا برای ۵ سال از گرنینگن خریدند. سوارز در زمان حضورش در آژاکس در ۱۵۹ بازی ۱۱۱ گل به ثمر رساند.

ajax

در فصل ۲۰۱۰-۲۰۱۱ سوارز را با قراردادی ۵ ساله و با مبلغ ۲۲٫۸ میلیون پوند به لیورپول انگلیس پیوست. سوارز اولین گل خود را برای لیوپول در ۲ فوریه برابر استوک سیتی به ثمر رساند.

سوارز در فصل ۲۰۱۳/۲۰۱۴ با زدن ۳۱ گل در رقابت های لیگ برتر انگلیس به همراه کریستیانو رونالدو بهترین گلزن اروپا لقب گرفت و جایزه کفش طلا اروپا را دریافت کرد. سوارز پس از سه سال حضور در فوتبال انگلیس با وجود محرومیت راهی بارسلونا شد.

liverpool

  • سوارز در بارسلونا اسپانیا

سوارز که در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به دلیل گاز گرفتن کیه لینی در جریان دیدار تیم ملی اروگوئه و ایتالیا از سوی فیفا برای مدت ۴ ماه محروم بود با قراردادی به ارزش ۷۱ میلیون پوند از آنفیلد راهی نیوکمپ شد. سوارز در ابتدا از تمامی فعالیت‌های ورزشی محروم بود و تمرینات خود را در خانه‌ای که باشگاه بارسلونا برای وی در نظر گرفته بود انجام می‌داد تا اینکه سوارز در دادگاه فرجام‌خواهی با تخفیف روبرو شد و یک ماه آخر محرومیت خود را در کنار تیم بارسلونا سپری کرد و توانست در تمرینات این تیم حاضر شود تا دوباره شرایط بازی کردن را کسب کند.

سوارز ۱۰ بازی ابتدای بارسلونا را در فصل ۲۰۱۴/۲۰۱۵ از دست داد اما درست زمانی که دیدار ال کلاسیکو فرا رسید جواز بازی کردن را دریافت کرد و توانست اولین الکلاسیکو خود را در سانتیاگو برنابئو تجربه کند. وی در بازی‌های ابتدایی بارسا کاملا گیج و سردرگم بود، البته در این مدت پاس گل‌های زیادی به ثبت رسانده بود تا اینکه سوارز بعد از گذشت چند هفته اولین گل خود را برای بارسلونا در دیدار با آپوئل به ثمر رساند.

وی در طول فصل ۲۰۱۴/۲۰۱۵ در ۴۳ بازی ۲۵ گل به ثمر رساند و همچنین موفق شد ۲۴ پاس نیز در کارنامه خود ثبت کند. سوارز در اولین فصل حضورش در بارسلونا به قهرمانی لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا رسید و با گلزنی در فینال لیگ قهرمانان اروپا نقش بسزایی در قهرمانی بارسلونا داشت.

barcelona

  • زندگی شخصی سوارز

در سال ۲۰۰۹ با سوفیا بالبی ازدواج کرد و در ۵ آگوست ۲۰۱۰ صاحب یک دختر شد که نام او را دلفینا گذاشت. همچنین در ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۳ فرزند دومش که پسر بود به دنیا آمد که نام او را بنجامین گذاشت.

family

  • افتخارات لوییز سوارز:

باشگاهی
ناسیونال:
قهرمانی لیگ اروگوئه: ۲۰۰۵/۰۶
آژاکس:
قهرمان لیگ هلند: ۲۰۱۰/۱۱
۲ بار نایب قهرمان لیگ هلند: ۲۰۰۷/۰۸، ۲۰۰۹/۱۰
قهرمان جام حذفی هلند: ۲۰۰۹/۱۰
قهرمان جام یوهان کرایف: ۲۰۰۷
لیورپول:
نایب قهرمان لیگ برتر انگلیس: ۲۰۱۳/۱۴
قهرمان جام اتحادیه انگلیس: ۲۰۱۱/۱۲
بارسلونا:
قهرمان لالیگا اسپانیا: ۲۰۱۴/۱۵
قهرمان جام حذفی اسپانیا: ۲۰۱۴/۱۵
قهرمان لیگ قهرمانان اروپا: ۲۰۱۴/۱۵

ملی
قهرمان کوپا آمریکا ۲۰۱۱
مقام چهارم جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی

فردی
بهترین بازیکن سال فوتبال انگلیس (جایزه سال پی‌اف‌ای) : ۲۰۱۳/۱۴
بهترین بازیکن سال فوتبال انگلیس از نگاه نویسندگان ورزشی: ۲۰۱۳/۱۴
کفش طلای اروپا با زدن ۳۱ گل: ۲۰۱۳/۱۴
بهترین بازیکن فصل لیگ برتر انگلیس: ۲۰۱۳/۱۴
بهترین بازی سال فوتبال هلند: ۲۰۰۹/۱۰
حضور در تیم منتخب اروپا از نگاه رسانه ورزش‌های اروپا: ۲۰۱۳/۱۴
کفش طلای لیگ برتر هلند: ۲۰۰۹/۱۰
بهترین گلزن جام حذفی هلند: ۲۰۰۹/۱۰
بهترین گلزن دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در منطقه قاره جنوبی: ۱۱ گل
بهترین بازیکنن کوپا آمریکا ۲۰۱۱
بهترین بازیکن فصل آژاکس: ۲۰۰۸/۰۹، ۲۰۰۹/۱۰
بهترین گلزن آژاکس: ۲۰۰۸/۰۹، ۲۰۰۹/۱۰
بهترین بازی فصل لیورپول: ۲۰۱۲/۱۳، ۲۰۱۳/۱۴
بهترین گلزن لیورپول: ۲۰۱۱/۱۲، ۲۰۱۲/۱۳، ۲۰۱۳/۱۴
حضور در تیم منتخب لیگ قهرمانان اروپا: ۲۰۱۴/۱۵

کد خبر 352879

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha