طرح پیشنهادی کمیسیون بهداشت برای ایجاد تغییر در لایحه برنامه ششم که با هماهنگی وزارت بهداشت تهیه شده بود، برای سلامت کشور گران تمام شد و نه‌تنها بیمه‌ها به وزارت بهداشت منتقل نشد، بلکه تجمیع بیمه‌ها نیز در هاله‌ای از ابهام فرو رفت.

دفترچه بیمه

 حالا مسئولان وزارت بهداشت مي‌گويند كه همچنان «پيگير تجميع بيمه‌ها هستند»؛ تكليفي كه در برنامه پنجم گنجانده شده بود اما با ناسازگاري وزارت رفاه و تأمين اجتماعي، اجرايي نشد. در همين زمينه، دكتر ايرج حريرچي به ايسنا گفت: طبق اسناد بالادستي، ما همچنان برتجميع بيمه‌ها، مديريت منابع سلامت و اعمال توليت بر كليه اركان نظام سلامت با محوريت وزارت بهداشت تأكيد داريم. سخنگوي وزارت بهداشت درباره ايده انتزاع بخش آموزش و پژوهش نيز طرح اين موضوع را به صلاح نظام سلامت كشور ندانست.

حريرچي در پايان با اشاره به سياست‌هاي كلي نظام سلامت گفت: با توجه به اسناد بالادستي، وزارت بهداشت همچنان بر تجميع بيمه‌ها، اداره منابع سلامت و اعمال توليت واقعي بر كليه اركان نظام سلامت براساس سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري تأكيد دارد.گفتني است، در جلسه اخير كميسيون تلفيق برنامه ششم، پيشنهادهاي كميسيون بهداشت درباره انتقال بيمه‌ها از وزارت رفاه به وزارت بهداشت رأي نياورد و بحث تجميع بيمه‌ها نيز مسكوت ماند تا زمزمه‌ها درباره طراحي لايحه‌اي قانوني براي تجميع بيمه‌ها به گوش برسد.

کد خبر 352854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha