سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۰:۰۶
۰ نفر

رئیس جمهوری اسلا‌می ایران روابط ایران و جمهوری جیبوتی را بسیار خوب, صمیمی و برادرانه توصیف کرد و بر گسترش آن تأکید کرد.

آقای احمدی نژاد روز سه شنبه پیش از مراسم بدرقه رسمی رئیس جمهور جیبوتی در جمع خبرنگاران ابرازامیدواری کرد این روابط در همه زمینه ها گسترش یابد.

رئیس جمهور افزود:خوشبختانه دیدگاههای دو طرف در همه زمینه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی کاملا مشترک است و سفر رئیس جمهور جیبوتی به تهران زمینه ساز سرمایه‌گذاریهای مشترک وهمکاریهای دوجانبه در زمینه انرژی و نیز نقطه عطفی در گسترش روابط دو کشور خواهد بود.

احمدی نژاد گفت:ما در مجامع و سازمانهای بین المللی ازجمله‌سازمان ملل متحد و جنبش غیرمتعهدها همکاریهای بیشتری خواهیم کرد که این‌همکاریها برای دفاع از دو ملت و برقراری صلح و امنیت پایدار خواهد بود.

وی با بیان اینکه سفر رئیس جمهور جیبوتی بمنظور عملیاتی کردن‌توافقنامه های گذشته بود افزود: دو طرف درمذاکرات خود درتهران به‌توافقات جدیدی نیز دست یافتند که به سرعت آنها را اجرا خواهیم کرد.

رئیس جمهور جیبوتی نیز مذاکرات خود را با آقای احمدی نژاد بسیارمفید و خوب ارزیابی کرد وروابط با ایران را برای کشورش بسیار مهم دانست.

اسماعیل عمر جله افزود: دو طرف درمذاکرات خود درباره تحکیم و گسترش همکاریهای دو جانبه به ویژه درخصوص مسائل منطقه ای و بین المللی دارای‌دیدگاههای مشترک بودند .

کد خبر 3527

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز