سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۰:۴۵
۰ نفر

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار "اسماعیل عمر جیله" رییس جمهوری جیبوتی گفتند: کشورهای اسلامی و مسلمانان توانایی‌های فراوانی دارند که می‌تواند به پیشرفت آنان و سعادت بشر کمک شایانی کند.

به گزارش ایرنا، ایشان به دیدگاه جمهوری اسلامی ایران درباره لزوم گسترش جدی همکاری میان کشورهای اسلامی اشاره و تاکید کردند که همواره استعمارگران و جنگ افروزان مانع از ایجاد فرصت برای استفاده امت اسلامی از تواناییهای خود شده اند.

رهبر معظم انقلاب افزودند: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بروز روحیه خودباوری در میان جوانان، پیشرفتهای بسیاری در عرصه علم و فناوری به دست آمده که دستیابی به فناوری انرژی هسته‌ای نمونه‌ای از این پیشرفتهاست.

رهبر انقلاب اسلامی ایجاد جنگ و آتش افروزی در منطقه حساس خاورمیانه را از جانب قدرتهای استعمارگر، یکی از شگردهای آنها برای فروش سلاحهای خود برشمردند و خاطرنشان کردند: کشورهای غربی در مقابل پول نفت، به کشورهای منطقه سلاح می‌دهند تا همواره زمینه جنگ و درگیری در منطقه وجود داشته باشد و این کشورها در صد و پنجاه سال گذشته برگهای سیاهی در پرونده خود در زمینه ایجاد جنگ و کشتار دارند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران مخالف جنگ و کشتار است، تصریح کردند: ایران آمادگی دارد تجربیات و پیشرفتهای خود را درخصوص علم و فناوری در اختیار امت اسلامی قرار دهد.

ایشان لزوم اعتماد کشورهای اسلامی به یکدیگر، مشخص کردن جایگاه خود در جبهه اسلامی و اشتباه نگرفتن جبهه اسلامی با جبهه دشمنان اسلام را یادآور شدند و ابراز امیدواری کردند توافق‌های انجام گرفته در سفر رئیس جمهور جیبوتی به ایران با پیگیریهای دو طرف عملی شود.

در این دیدار که محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری نیز حضور داشت،اسماعیل عمر جیله ضمن ابراز خرسندی از دومین سفر خود به ایران ، دیدگاههای دو کشور را در زمینه مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مشترک دانست و تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران پرچمدار اسلام واقعی و تنها کشور مقاوم در برابر دشمنان اسلام است.

وی با اشاره به مذاکرات خود با رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: در این مذاکرات ضمن پیگیری توافقهای قبلی، راهکارهایی برای گسترش بیش از پیش همکاریها اتخاذ شد.

کد خبر 3528

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز