یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۶:۳۶
۰ نفر

محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در محل نهاد ریاست جمهوری از عمر جیله رییس‌جمهوری جیبوتی به طور رسمی استقبال کرد.

در این مراسم پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور ، روسای جمهوری اسلامی ایران و جیبوتی از گارد احترام حاضر در میدان سان دیدند و پس از آن اعضای هیات دو کشور معرفی شدند.

جیله بعد از ظهر روز شنبه در صدر یک هیات عالی رتبه سیاسی، اقتصادی وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد از سوی منوچهر متکی وزیر امور خارجه استقبال قرار گرفت.

رییس جمهوری جیبوتی در مدت اقامت سه روزه خود در تهران با محمود احمدی نژاد رییس جمهوری و منوچهر متکی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

احمدی نژاد پیش تر در تاریخ یازدهم تیر ماه گذشته در حاشیه اجلاس سران اتحادیه افریقا در "گامبیا" با رییس جمهوری جیبوتی دیدار و گفت و گو کرده بود.

جیبوتی با ‪ ۲۲‬هزار کیلومتر مربع مساحت در شرق قاره سیاه واقع شده است و از جنوب با سومالی، از غرب با اتیوپی و از شمال با اریتره مرز مشترک دارد. بخش شرقی جیبوتی ‪ ۳۱۴‬کیلومتر از ساحل خلیج عدن را تشکیل می‌دهد که بخش خاوری تنگه استراتژیک "باب‌المندب" را در بر می‌گیرد.

‪ ۹۴‬درصد مردم جیبوتی مسلمان و اهل تسنن هستند. زبان رسمی مردم این کشور فرانسوی است ولی عمده مردم به زبان قبایل محلی تکلم می‌کنند.

کد خبر 3365

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز