رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت روابط با کشورهای آفریقایی بویژه کشورهای اسلامی برای ایران، سنگال را کشوری دوست و برادر برای ایران عنوان کرد و گفت : دولت ایران از توسعه کامل روابط تهران - داکار در همه ابعاد و زمینه‌ها حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا، احمدی نژاد عصر یکشنبه در دیدار «مکی سال» نخست وزیر سنگال به نتایج مثبت سفر اخیر رییس جمهور سنگال به تهران اشاره کرد و آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای اجرای پروژه‌های مشترک در سنگال بویژه در بخش‌های انرژی و صنعت را اعلام‌کرد.

رییس جمهوری تصریح کرد: ایران آماده است تجربیات و دستاوردهای خود را در زمینه‌های گوناگون از جمله ساخت پالایشگاه نفت در اختیار سنگال قرار دهد.

نخست وزیر سنگال نیز در این دیدار پیام ویژه آقای «عبداله واد» رییس جمهوری کشورش را تقدیم رییس جمهوری ایران کرد و از طرف وی از احمدی نژاد برای سفر رسمی به سنگال دعوت کرد.
 
مکی سال با تشریح اهمیت روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه سطوح و زمینه‌ها برای کشورش خواستار اجرایی شدن توافقات قبلی دو کشور در زمینه پروژه‌های مشترک در سنگال شد.

وی تأکید کرد: اجرایی شدن توافقات و همکاری با ایران در زمینه انرژی از جمله احداث پالایشگاه و تأمین سوخت نیروگاه‌ها، صنعت بویژه در بخش خودروسازی و آموزش نیروی انسانی در زمینه‌های فنی برای سنگال بسیار مهم است.

مکی سال با اشاره به سیاست‌های استکبار ستیزی جمهوری اسلامی ایران در مسایل بین‌المللی تصریح کرد: دولت و مردم سنگال همواره از مواضع مسئولان ایران در حمایت از حقوق مسلمانان، ملت مظلوم فلسطین ومقاومت اسلامی در لبنان حمایت کرده و دستیابی و بهره‌مندی از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را حق مسلم جمهوری اسلامی ایران می‌داند.

کد خبر 1871

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز