شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
۰ نفر

شهردار تهران در یادداشتی نسبت به برپایی نمایشگاه مطبوعات در مصلای تهران انتقاد کرد.

ghalibaf

محمدباقر قاليباف اين يادداشت را در صفحه شخصي خود در اينستاگرام منتشر كرد و در آن نوشت: «نقش رسانه‌ها در آگاهي بخشي و پيشرفت جامعه انكار‌ناپذيره. خيلي علاقه داشتم كه بين اهالي رسانه و در جشن سالانه‌شون در نمايشگاه مطبوعات و رسانه‌ها شركت مي‌كردم اما به‌رغم ميل باطني به‌دليل پايبندي به قواعد و مقررات شهر كه ضامن سلامت، پاكيزگي و آرامشه، از حضور در جمع اين عزيزان محروم شدم.» وي در بخش ديگري از اين يادداشت به احداث مجموعه شهرآفتاب اشاره كرده و نوشته است:

«با احداث مجموعه شهرآفتاب و مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران مقرر شد همه نمايشگاه‌هاي پربازديد در اين مكان برگزار بشه. رعايت اين مصوبه و مقررات مشابه اونه كه در كاهش ترافيك و آلودگي شهرمون مؤثره. اي‌كاش دولت محترم هم به قانون احترام مي‌گذاشت و اين نمايشگاه‌ و نمايشگاه‌هاي مشابه كه پربازديد هستند را در شهر برگزار نمي‌كرد. علاوه بر اون، مصلي كار ويژه خودش‌رو داره و جاي برگزاري نمايشگاه‌ها و فعاليت‌هاي اقتصادي نيست.

وقتي ما متوليان امر و مسئولان به قانون و حقوق مردم احترام نگذاريم چه توقعي از شهروندان مي‌توانيم داشته باشيم؟» قاليباف همچنين در اين يادداشت آورده است: «جمعه اختتاميه نمايشگاه مطبوعات بود. ضمن تشكر و قدرداني از زحمات تلاشگران عرصه رسانه آرزو مي‌كنم كه در زمينۀ رسالت‌شون براي آگاهي‌بخشي و حل معضلات فراگير آحاد مردم از طريق پيگيري موضوعات از متوليان امر براي اجراي دقيق تكاليف و رعايت قانون موفق باشن. به اميد پيشرفت و سربلندي ايران اسلامي.»

در سال‌هاي اخير به‌دليل برگزاري نمايشگاه‌ها در مجموعه نمايشگاه بين‌المللي تهران در حاشيه بزرگراه چمران مشكلات بسياري براي پايتخت به‌وجود آمده كه از آن جمله ترافيك و آلودگي هواست. از همين رو بحث انتقال نمايشگاه‌هاي پرمخاطب به مجموعه نمايشگاهي شهرآفتاب از سوي مديريت شهري مطرح شده است.

كارشناسان و مديران شهري تحقق اين موضوع را از دو جهت حائزاهميت مي‌دانند؛ نخست آنكه با برگزاري بسياري از نمايشگاه‌ها در دو محل نمايشگاه‌هاي بين‌المللي و مصلاي تهران، ترافيك سنگيني در معابر اطراف شكل مي‌گيرد؛ چنان كه بزرگراه‌هاي چمران، يادگار امام، صدر، مدرس و خيابان وليعصر به‌واسطه برپايي نمايشگاه در محل نمايشگاه‌هاي بين‌المللي و بزرگراه رسالت، خيابان‌هاي خرمشهر، بهشتي و سهروردي با بار ترافيكي بسياري مواجه مي‌شوند. از سوي ديگر نيز زيرساخت‌هاي اصلي شهرآفتاب به‌ويژه از نظر حمل‌ونقل عمومي، پاركينگ، فضاهاي مناسب و وسيع براي برپايي غرفه‌ها، مراكز خريد و...، تكميل شده است. اين در حالي است كه در 2مجموعه مذكور، مراجعه‌كنندگان بعضا با مشكلاتي مثل پاركينگ روبه‌رو هستند. ‌

  • مجموعه‌اي در ابعاد جهاني

مجموعه نمايشگاهي شهر‌آفتاب به‌دليل برخورداري از فضاهاي بزرگ با كاركردهاي خدماتي، فرهنگي، تفريحي و حتي اقتصادي و با دارا بودن امكاناتي ويژه باعث شده تا قابليت اضافه شدن ايران به فهرست مجمع جهاني نمايشگاه‌هاي جهاني نيز فراهم شود. اين يعني تهران آمادگي لازم براي پذيرايي از فعالان بزرگ و بنام عرصه‌هاي مختلف را در پي برگزاري نمايشگاه‌هاي بين‌المللي پيدا كرده است. اما آنچه سبب شده تا شهر آفتاب چنين ظرفيتي را فراهم سازد چيست؟ 60هزار مترمربع فضاي سرپوشيده نمايشگاهي بخش اصلي ايجاد چنين ظرفيتي است. سالن‌هاي سرپوشيده‌ شامل ساختمان‌هاي سه‌قلوي نمايشگاهي، در كنار چادرهاي نمايشگاهي در اين مجموعه وجود دارد.

از سوي ديگر بزرگ‌ترين ايستگاه مترو پايتخت براي اين مجموعه نمايشگاهي احداث شده تا امكان دسترسي براي مراجعه‌كنندگان با سريع‌ترين و پاك‌ترين وسيله حمل‌ونقل عمومي به آن فراهم شود. اين امكان به‌خوبي در برگزاري نمايشگاه كتاب در ارديبهشت‌ماه به چشم آمد. البته 8خط اتوبوسراني و همچنين خطوط تاكسيراني ويژه براي رساندن شهروندان به اين مجموعه درنظر گرفته شده است.
اين در حالي است كه پاركينگ خودرو هم به ميزان كافي وجود دارد. همچنين نبايد از ياد برد كه فضاي معماري ايراني- اسلامي شهر آفتاب و همچنين وجود فضاهايي مثل باغ ايراني، محور چهارباغ و ميدان بزرگ آبنما نيز محيطي مناسب براي بازديدكنندگان به‌حساب مي‌آيند.

کد خبر 352451

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha