همشهی آنلاین: شهردار تهران گفت: آن چیزی که اسمش را مبارزه با فساد و عدالتخواهی می‌گذارند بیشتر به عدالتخواری شباهت دارد چرا که مبارزه با فساد شیوه مشخص دارد.

قالیباف

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف صبح دوشنبه 17 آباد در مراسم افتتاح ایستگاه شهید صیاد شیرازی ضمن تشکر از فعالیت 20 هزار کارگر مشغول به فعالیت در مترو تهران از مردم نیز عذرخواهی کرد و گفت: ایجاد هر ایستگاه و فعالیت عمرانی مزاحمت‌های بسیاری برای مردمی که در حاشیه این کارگاه‌ها زندگی می‌کنند ایجاد می‌کنند و برای ایجاد این مشقت‌ها از مردم عذرخواهی می‌کنیم.

وی با اشاره به شخصیت والای شهید صیاد شیرازی گفت: صیاد شیرازی یکی از افسران متدین و انقلابی نظام بود که در زنده نگه داشتن خط و راه امام خمینی(ره) نقش بی بدیلی داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شگفتی مهمانان خارجی از وضعیت تهران و پیشرفت آن گفت: پاسخگویی به دغدغه‌های مردم همواره مورد توجه مسئولان و شهرداری تهران قرار دارد و سعی داریم در کنار پاسخگویی به نیازهای مردم، هوشمندسازی، توسعه حمل و نقل عمومی، نوسازی بافت فرسوده و ... را در دستور کار قرار دهیم اما دقت داشته باشید که مهمترین چالش شهر ما،‌ آلودگی هواست که یکی از اقدامات موثر در کاهش آلودگی هوا را می‌توانیم توسعه حمل و نقل عمومی بنامیم.

وی با اشاره به تاریخچه اجرایی شدن طرح زوج و فرد گفت: عموما من با این گونه تصمیمات مخالف هستم اما هنگامی که اجرای آن قانونی می‌شود، ما نیز ملزم به اجرای آن هستیم.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری در توسعه حمل و نقل عمومی و به ویژه مترو مصمم و جدی است گفت: امیدواریم بتوانیم 100 کیلومتر مترو در حال ساخت را که کار عظیمی است با سختی‌های فراوان به پایان برسانیم.

قالیباف با بیان اینکه در این رکود اقتصادی شدید تامین نقدینگی کار راحتی نیست گفت: ما برای تامین اعتبار رنج‌های بسیاری را متحمل شدیم اما این مشکلات ما را از حرکت باز نمی‌دارد.

قالیباف با اشاره به حواشی ایجاد شده گفت: حواشی بسیار سخت‌تر از نداشتن پول است البته ما مصمم هستیم و حاشیه‌ها نیز ما را از انجام کار باز نمی‌دارد.

وی با اشاره به حواشی ایجاد شده در خصوص واگذاری املاک در شهرداری تهران گفت: ما نگران سیاست زدگی در عالم سیاست و همچنین نگران چرخش قدرت نیستیم و ما حتی نگران تهمت‌ها و افتراهایی که به شهرداری تهران زده می‌شود نیز نیستیم چرا که اخیرا نامه یک کارشناس به سازمان بازرسی که هنوز به گزارش تبدیل نشده در رسانه‌ها منتشر شده و در خبرها از حاتم بخشی و احداث 2400 میلیاردی شهرداری خبر می‌دهند. حال آنکه با بررسی‌های انجام شده مشخص شده که نهایتا 20 الی 24 میلیارد تومان آن هم در میزان ارائه تخفیف به 27 هزار نفر که عضو تعاونی‌ها هستند تخلفاتی صورت گرفته و جای سوال است که خبر 2400 میلیارد تومان حاتم بخشی کجا و 20 الی 24 میلیارد تخلف در ارائه تخفیف کجا!؟.

قالیباف با بیان اینکه ما از دروغ‌ها و تهمت‌ها نگران نیستیم ادامه داد: آن چیزی که ما را نگران می‌کند انقلاب و نظام است چرا که متاسفانه برخی مسئولان کم انصافی‌هایی داشتند که مردمی که 30 سال خون دل خوردند و خون‌هایی تقدیم نظام کرده‌اند و در فراز و فرودهای نظام و انقلاب همواره در کنار نظام بوده‌اند حالا تصمیمات درست و نادرست مسئولان و همچنین وعده‌های دروغین مسئولان سبب شده که در تامین معیشت و اشتغال دچار مشکلاتی شوند.

وی با بیان اینکه رضایت مردم تبلور رضایت خداوند است گفت: غصه و نگرانی ما این است که مردم به دلیل مشکلات اقتصادی و اشتغال ناامید شوند و جوان‌های امروزی که سختی‌ها و مشکلات قبل انقلاب را ندیده‌اند کارآمدی نظام را زیر سوال ببرند و باید بگویم که ما نگران انقلاب هستیم.

قالیباف با بیان اینکه در جوامعی که برخی از آنها الگو می‌گیرند نخبگان جامعه دغدغه مردم را دارند و نخبگان و مسئولان نگران جریان چپ و راست، اصولگرا و اصلاح طلب نیستند گفت: مسئولان آن جوامع در موضوعات ملی، وحدت عمل و اجماع دارند نه اینکه در سایه عناد و لجبازی به گونه‌ای عمل کنند که موجب بی اعتمادی مردم به نظامشان را فراهم کنند.

وی افزود: آن چیزی که اسمش را مبارزه با فساد و عدالتخواهی می‌گذارند بیشتر به عدالتخواری شباهت دارد چرا که مبارزه با فساد شیوه مشخص دارد.

وی با بیان اینکه بعد از اتمام تحقیقات قوه قضاییه در خصوص پرونده واگذاری املاک با مردم سخن می‌گویم گفت: سیستم مبارزه با فساد روشن و شفاف است و باید در همه کشور اجرایی شود.

وی افزود: ما نگران مردم و انقلاب هستیم چرا که مردم در هیچ برهه زمانی کم نگذاشتند و سزاوار این نیستند که مسئولانشان به جای اینکه به داد آنها برسند هر روز یک دعوای با ربط یا بی ربط راه بیندازند.

کد خبر 351952

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha