پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پویش مردمی حریم پاک جهاد مهربانی با شعار مسیر بهشتی اربعین را پاکیزه نگاهداریم به همت قرارگاه جهادی امام رضا (ع) آماده جهادی دیگر شدند.

هر زائر سفیری برای پاکیزگی

به گزارش قرارگاه جهادی امام رضا (ع)  بیش از ۴۰۰۰ هزار از مشتاقان خدمت به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) با شعار مسیر بهشتی اربعین را پاکیزه نگه داریم عازم نجف و کربلا شدند.

حضور میلیون ها نفر از مشتاقان و محببین خاندان نبی مکرم اسلام در کشور عراق، ظرفیت احیای هرچه تمام تر فرهنگ و مفهوم عاشورا و از همه مهم تر انتقال این مهم به آیندگان را دارد همچنین ایجاد وحدت و همکاری بین ملیت ها و قومیت ها را برای فراهم کردن مقدمات ظهور در جامعه بزرگ منتظر زیر لقای ابا عبد الله مثمر ثمر می گردد لذا وظیفه ما هست که مسیر بهشتی اربعین را پاکیزه نگه داریم.

یکی از مواردی که کمتر در این پیاده روی عظیم مور توجه قرار گرفته، مساله پاکیزه نگه داشتن مسیر پیاده روی می باشد. بنا بر همین علت، پویش مردمی حریم پاک را با هدف استفاده از ظرفیت مردمی مشتاق خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (علیه السلام) جهت بهبودبخشی وضعیت بهداشت و نظافت مسیر پیاده روی اربعین می‌باشد.

اعزام افراد داوطلب ثبت نام شده در طرح از تاریخ ۱۶ الی ۲۰ آبان ماه انجام گردید که این افراد متشکل از نیروهای جهادی و نیروهای داوطلب و خودجوش مردمی حریم پاک ۱۶۰ آشپز که جهت پخت غذای نذری در آشپزخانه حرم امیر المومنین ع و همچنین ۱۸۰ پزشک داوطلب جهت درمان زائران در مسیر نجف به کربلا و همچنین نیروهای پشتیبانی در این مسیر بهشتی خواهد بود.

  • مراحل اجرای طرح حریم پاک جهاد مهربانی از مسیر نجف به کربلا:

نیروهای حریم پاک جهاد مهربانی قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در ۳۰ پایگاه در طول جاده ۸۰ کیلومتری نجف به کربلا خدمت رسانی می‌کنند.

  1. توزیع کیسه‌های زباله جهت جمع آوری زباله های فردی و رها شده در مسیر
  2. ارتباط گیری با موکب ها و توجیه سازی آنان نسبت به طرح
  3. توزیع کیسه های زباله بزرگ بین موکب ها جهت جلو گیری از تجمع زباله
  4. تخصیص سطل های زباله بزرگ در محل های شلوغ تر و موکب های بزرگ
  5. ارائه سایر خدمات مورد نیاز موکب های محل اسکان پایگاههای طرح می باشد.

طرح دیگر که امسال اجرا خواهد شد؛ طرح خادم نیابتی است.

در این طرح خادمان حریم پاک به مدت نیم ساعت به نام شما در نظافت مسیر پیاده روی نجف تا كربلا نائب‌تان خواهند شد.

کد خبر 352266

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha