گروه اجتماعی: معاون مدیرکل فرهنگی وزارت علوم با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی دانشجویان از نیمه دوم آذر شروع می‌شود، گفت:

مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآنی دانشجویان در بهمن یا اسفند و مسابقه سراسری در اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود.

مصطفی عباسی مقدم در نشستی خبری با اشاره به اینکه فعالیت قرآنی در دانشگاه‌ها رونق خوبی دارد، افزود: دانشجویان به مباحث معنی‌گرایی و تفسیر و شناخت مفاهیم قرآنی توجه بیشتر می‌کنند.

وی با بیان اینکه سعی شده در رویکردهای فرهنگی توجه بیشتری به مفاهیم قرآنی شود، گفت: امسال تمام رشته‌های مسابقات قرآنی دانشجویان همراه با ترجمه است.

معاون مدیر کل فرهنگی وزارت علوم با اشاره به اینکه امسال تجدید نظر کلی و برنامه‌ریزی جدیدی در مسابقات قرآنی صورت پذیرفته است، افزود: امسال با توجه به تجربه‌های سال‌های گذشته مرحله منطقه‌ای هم به مسابقات قرآنی دانشجویان اضافه شده است.

عباسی مقدم درباره علل اضافه شدن مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآنی گفت: یکی از دلایل افزایش مرحله منطقه‌ای، فضا سازی بیشتر در مسابقات قرآنی بود تا دانشجویان بیشتری درگیر مسابقات قرآنی شوند و دلیل دیگر آمار بالای دانشجویان در مسابقات قرآنی سراسری بود که این آمار سبب می‌شد مشکلاتی در اسکان دانشجویان و داوری مسابقات به وجود بیاید.

وی با بیان اینکه امسال مسابقات قرآنی دانشجویان در مراحل حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ تمام قرآن، قرائت و ترتیل صورت می‌پذیرد‌، گفت: امسال مسابقات تیمی دانشجویی نیز با موضوع دانستنی‌های قرآنی، تفسیر و ترتیل به مسابقات قرآنی دانشجویان اضافه می‌شود.

عباسی مقدم با اشاره به اینکه امسال حفظ موضوعی قرآن با استفاده از پیام‌های قرآنی نیز در مسابقات دانشجویان وجود دارد، افزود: امسال 100 پیام همراه قرآنی با ترجمه به مسابقه گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه به وزیر علوم پیشنهاد شده است که مرکز فعالیت برنامه‌ریزی قرآنی در وزارت علوم تشکیل شود، گفت: در حال حاضر فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها مرکزیت مشخصی ندارد.

معاون مدیر کل فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه در حال حاضر ارزیابی کاملی از اقدامات و پژوهش‌های قرآنی در دانشگاه‌ها وجود ندارد، افزود: همچنین ارزیابی جامعی از فعالیت‌های آموزشی قرآنی دانشگاه‌ها وجود ندارد.

در این نشست همچنین محمد توکلی مقدم، مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه گیلان نیز از برگزاری جشنواره ساعتی با کلام ربانی در دانشگاه گیلان خبر داد و توسعه روحیه معنوی در بین دانشجویان و استفاده از ابزارهای هنری در عرصه فعالیت‌های قرآنی را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد

کد خبر 35153

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز