امسال هزارمین سالگرد تدوین قرآن کریم است، اما دریغ از برگزاری یک همایش یا جشنواره یا یادبود. این را بهاءالدین خرمشاهی می گوید.

به گزارش روابط عمومی نمایشگاه قرآن، بهاءالدین خرمشاهی در سخنرانی خود در بخش شعر و ادبیات نمایشگاه قرآن که با موضوع حافظ و قرآن برگزار شد، افزود: ترجمانی از آیات قرآنی به وضوح در اشعار حافظ دیده می‌شود و باید گفت او یکی از بزرگ‌ترین مفسران قرآن در ایران زمین تلقی می‌شود.

خرمشاهی به اذعان ابراهیمی دینانی به این امر اشاره کرد و ادامه داد: تاثیر قرآن بر نظم فارسی و از جمله بر شعر حافظ غیرقابل انکار است. 

وی با بیان این‌که ساختار شعر حافظ از ساختار قرآن نشات گرفته است، اظهار داشت: یکی از اعجازهای قرآن این است که به یک مسئله به صورت خطی نگاه نمی‌کند یعنی درباره یک موضوع از آغاز تا پایان موضوع بحث نمی‌کند بلکه آن را در جای جای آیات قرآن مورد توجه قرار می‌دهد. لذا می‌توان این تعبیر را به کار برد که قرآن خطی نیست بلکه به شکل حجمی یا حلقوی یا شاخه شاخه به موضوعات می‌نگرد. همین مساله در ساختار شعر حافظ هم دیده می‌شود. 

 پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تا 27 رمضان همه روزه از ساعت 10 تا 22 (جمعه‌ها از ساعت 14 تا 22) پذیرای علاقه‌مندان است.

کد خبر 31920

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز