همشهری‌آنلاین: یک هفته‌ای تا روز نهایی رای‌گیری برای انتخاب چهل و پنجمین رئیس جمهور‌ آمریکا باقی مانده است که تا کنون ۲۲ میلیون نفر رای‌های پیش‌هنگام خود را به صندوق ریختتند و یا با پست ارسال کرده‌اند.

انتخابات آمریکا

پیش‌بینی می‌شود ۴۶ میلیون نفر در انتخابات زودهنگام شرکت کنند.

به گزارش همشهری‌آنلاین روزنامه نیویورک تایمز ضمن اعلام این خبر  در ارزیابی خود از میزان شرکت کنندگان در انتخابات آمریکا آورده است که ۴۶ میلیون نفر به در قالب انتخابات زودهنگام و در کل ۱۲۵ میلیون نفر در این انتخابات شرکت می‌کنند.

برابر این گزارش در برخی از ایالت‌ها میزان مشارکت بالاست و در برخی دیگر میزان مشارکت از دور قبلی کمتر است.

در گزارش این رسانه و با تحلیلی که ارايه شده آمده است که در میان رای دهندگان مردد گرایش به هیلاری کلینتون بیشتر از دونالد ترامپ است.

اگر چه در دو روز گذشته ماجرای افشای ایمل تازه‌ای از کلینتون فضا را اندکی بر هم ریخته است و سبب شده است تا سی بی اس در یک نظر سنجی از نزدیکتر شدن فاصله ترامپ با هیلاری خبر دهد. از سوی دیگر موسسه معتبر گالوپ در یک نظرسنجی آورده است که  ۶۷ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند دونالد ترامپ شخصیتوظرفیت و توان لازم برای رئیس جمهور شدن را ندارد. ۴۷ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی همین عقیده را در مورد هیلاری کلینتون دارند، هرچند ۵۱ درصد آنها معتقدند که او برای ریاست جمهوری مناسب است. گالوپ همین سئوال را در آستانه انتخابات سال های ۲۰۰۰، ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ هم از رأی دهندگان پرسیده بود و آقای ترامپ بدترین نتیجه را در میان نامزدهای ریاست جمهوری این سال ها کسب کرده است.

با این حال نظرسنجی شبکه ای‌بی‌سی آمریکا نشان می‌دهد که فاصله دو نامزد جمهور‌خواه و دموکرات انتخابات کمتر از همیشه شده و اکنون هیلاری کلینتون با ۴۶ درصد رأی، تنها یک درصد از دونالد ترامپ با ۴۵ درصد رأی پیشتر است. 

کد خبر 351365

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha