سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

قتل تاجر ایرانی در فیلیپین، پلیس را با معمایی جنایی روبه‌رو کرده است.

مقتول

جسد اين مرد در حالي پيدا شد كه در ساحل تانگاس و به ضرب 5گلوله به قتل رسيده بود و كارآگاهان ردپاي 2مظنون را در اين پرونده به‌دست آورده‌اند.23خرداد‌ماه امسال با پيدا شدن جسد مردي در ساحل تانگاس فيليپين، تحقيقات پليس اين كشور براي كشف راز جنايت شروع شد. قرباني مردي حدودا 50ساله بود كه با شليك 5گلوله به قتل رسيده بود. هيچ مدركي كه هويت قرباني را مشخص كند، در صحنه قتل به‌دست نيامد اما به‌نظر مي‌رسيد كه مقتول اهل فيليپين نيست. جسد به پزشكي قانوني منتقل شد و تصوير قرباني در اختيار تمام سفارتخانه‌ها قرار گرفت اما تا مدت‌ها مشخص نبود كه جسد متعلق به چه‌كسي است.

  • شناسايي جسد

چند هفته پس از حادثه زني به وزارت امورخارجه رفت و اعلام كرد كه پسرش ناپديد شده است. وي گفت: پسرم به نام رضا به تنهايي در كشور فيليپين زندگي مي‌كند اما از چند روز پيش به طرز مرموزي ناپديد شده است. هرچه با موبايل و تلفن خانه‌اش تماس مي‌گيرم كسي جواب نمي‌دهد. احتمال مي‌دهم كه حادثه‌اي برايش رخ داده است.

چرا كه پسرم معمولا هر روز با من تماس مي‌گرفت.پس از اظهارات اين زن، وزارت امورخارجه جست و جو براي شناسايي رضا را آغاز كرد و همزمان خاله و دايي رضا راهي فيليپين شدند تا شايد ردي از مرد ناپديد شده پيدا كنند. آنها پس از مراجعه به سفارت ايران در فيليپين و ديدن تصاوير اجساد مجهول‌الهويه، رضا را شناسايي كردند. او همان مردي بود كه جسدش خردادماه در ساحل تانگاس كشف شده بود.

  • انتقال جسد به ايران

وقتي مشخص شد كه رضا قرباني جنايتي مسلحانه شده، خانواده وي به پليس ايران مراجعه كردند و با طرح شكايت خواستار انتقال جسد به ايران شدند. با دستور قاضي جنايي، جسد رضا كه در فيليپين دفن شده بود 22شهريور‌ماه به ايران فرستاده شد و خانواده‌اش او را در بهشت زهرا دفن كردند. پس از آن مادر رضا به دادسراي امور جنايي تهران رفت و خواستار رسيدگي به پرونده قتل مرموز پسرش شد.

وي با معرفي 2مظنون كه از دوستان پسرش بود از قاضي محسن مديرروستا، بازپرش شعبه ششم دادسراي امور جنايي تهران خواست تا به موضوع قتل رسيدگي شود.اين مادر داغدار ديروز در گفت‌وگو با همشهري گفت: پسرم 54سالش بود و به تنهايي در مانيل فيليپين زندگي مي‌كرد. او ليسانس زبانش را در تهران گرفت و مدرك مهندسي‌اش را در كانادا. پس از آن از كانادا به مالزي رفت و در آنجا به تجارت مشغول شد. او مرد موفقي بود؛ هم در كارش و هم در تحصيل. رضا در كار ساخت‌وساز هم فعاليت داشت و 5سالي مي‌شد كه به كشور فيليپين رفته بود. در آنجا آپارتماني خريده و به تنهايي زندگي مي‌كرد و هر روز با هم تلفني حرف مي‌زديم. او آخرين‌بار گفت كه با 2نفر از دوستانش كه با هم رفت‌وآمد زيادي داشتند قرار دارد.

گويا قرار بود زميني را در كنار ساحل به او نشان بدهند تا پسرم آنجا را بخرد و براي سرمايه‌گذاري، رستوران و يا هتل بسازد. آخرين بار پسرم رضا همراه آن دو نفر كه ايراني و همسن و سال او بودند، قرار داشت و ديگر خبري از او نشد. من از اين 2نفر شكايت دارم چون احتمال مي‌دهم كه آنها با نقشه از قبل تعيين شده و برنامه‌ريزي، پسرم را به ساحل تانگاس كه 220كيلومتر با خانه‌اش فاصله داشت كشانده و او را با شليك گلوله به قتل رسانده‌اند.

وي گفت: قاتلان پس از قتل همه مدارك پسرم را از جيبش برداشتند و جسد را همانجا كنار ساحل رها كردند. آنها پس از آن با كليد به خانه پسرم برگشتند و تمام مدارك او را كه داخل گاوصندوق بود به همراه لپ‌تاپ و تبلتش سرقت كردند. ديگر نمي‌دانم داخل حساب بانكي پسرم چقدر پول بود كه آن را هم سرقت كرده‌اند. به گزارش همشهري، طبق تحقيقات پليس فيليپين مشخص شده كه قرباني با 2مظنون پرونده در ارتباط بوده و آخرين بار با آنها تماس داشته است.

از سوي ديگر بررسي‌ها نشان داده كه آخرين بار مقتول پول هنگفتي به‌حساب يكي از مظنونان واريز كرده بود تا با هم در كار ساخت‌وساز سرمايه‌گذاري كنند. در همين حال قاضي محسن مديرروستا بازپرس جنايي پايتخت دستور احضار 2مظنون را صادر كرده و از اينترپل خواسته تا درخصوص مرگ اين تاجر ايراني در فيليپين تحقيقات كامل‌تري انجام دهد.

کد خبر 351353

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha