همشهری‌آنلاین: اجرای عمومی نمایش "حلاج گفت: امروز بینی و فردا بینی و پس آن فردا" نوشته نیما دهقانی و به کارگردانی زهره بهروزی نیا که در فستیوال‌های بین‌المللی معتبر دنیا تحسین و موفق به دریافت جوایزی شده از روز یکشنبه ۱۶ آبان ماه در تماشاخانه سه نقطه آغاز می‌شود.

halaj

داستان نمايش درباره زنی است که بر دار شدن حلاج را روایت می‌کند.او در خیال خود تمامی یاران و دشمنان حلاج را می‌بیند و برای تماشاگر آنچه بر حلاج رفته است را نقل می ‌ند.در میان این شخصیت های ترسیم شده شخصیتی به نام تاریخ وجود دارد که تکرار خود را تثبیت می‌کند و حلاج برای اعتقادتش بردار می‌شود.

نمايش "حلاج گفت: امروز بینی و فردا بینی و پس آن فردا" در جشنواره‌هاي بين‌المللي در نقاط مختلف جهان به روي صحنه رفته و مورد تحسين قرار گرفته و جوايزي را نيز كسب كرده است. دريافت جايزه نمایشنامه منتخب از جشنواره عروسکی بین‌المللی مبارک یونیما تهران 1389، جايزه بهترین بازیگری زن از جشنواره بین‌المللی آلماتی قزاقستان 2011، جايزه بهترین بازیگری و بهترین نمایش خلاق از جشنواره بین‌المللی پراگ 2011،جایزه بزرگ فستيوال لومژای لهستان 2012،جایزه بهترین کارگردانی از فستيوال انيمارت( animart)  لهستان 2016 بخشي از عناوين و افتخارات كسب شده توسط اين نمايش هستند.

عواملي كه در اجراي تئاتر "حلاج گفت: امروز بینی و فردا بینی و پس آن فردا" همكاري مي‌كنند عبارتند از: نویسنده: نیما دهقانی،کارگردان: زهره بهروزی نیا. بازیگر و بازی‌دهنده عروسک: مهرنوش شریعتی، دستیار کارگردان: هادی بادپا، طراح صحنه: رامین سیار دشتی، طراح نور: رضا بهجت، آهنگسازان: بهزاد عبدی و فرزاد فضلی، طراح لباس: زهره بهروزی‌نیا، عکس: محمد امین بهروزی‌نیا، طراح اقلام تبليغاتي: رامین سیار دشتی، مشاور اطلاع رساني و تبليغات: مصطفي محمودي، امور ارتباطات رسانه‌اي: روابط عمومي سه نقطه (ندا الماسيان طهراني) با سپاس از زهرا شايانفر، اطلاع رساني و تبليغات فضاي مجازي: طراحان هنر ايرانيان (نساء نيكو- لاله محمودي) و زهرا نجفي.

کد خبر 351264

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha