«و لقد راه بالافق المبین و ما هو علی الغیب بضنین و ما هو بقول شیطان رجیم فأین تذهبون...» ۲۰ دقیقه از ۹ صبح نهمین روز دی‌ماه گذشته که صدای قرآن در فضای باز ساختمان خانه سینما طنین‌انداز و مراسم آخرین وداع با دنیا فنی‌زاده در غیاب پیکر او آغاز می‌شود.

تشیع جنازه

به گزارش خبرنگار همشهري، هنوز 4دقيقه تا 9:30مانده كه ايرج طهماسب از در وارد مي‌شود و پشت سر او حميد جبلي از راه مي‌رسد. ساختمان خيابان وصال كه در مناسبت‌هاي مشابه روز شلوغ و خلوت كم نديده، هر لحظه در ميزباني از دوستان و دوستداران عروسك‌گردان كلاه‌قرمزي شرمنده‌تر مي‌شود؛ كساني كه به تصوير دنيا و عروسك محبوبش چشم مي‌دوزند و اين جمله را زير لب زمزمه مي‌كنند: دنيا به ما آموخت مي‌توان كار خوب كرد و ديده نشد.

آمبولانس بهشت‌زهرا كه مقابل در داخل كوچه مي‌ايستد، مردم عادي زير تابوت را مي‌گيرند و پيكر نحيف فني‌زاده را تا آن سوي حياط روي دوش مي‌برند. چهره آشناي بالاي سر جنازه، دكتر محمد نظري، مجري «به خانه برمي‌گرديم» است كه اواخر مراسم چند كلامي هم سخن مي‌گويد. كامران ملكي برنامه را با «سلام بر پرويز فني‌زاده بزرگ» آغاز مي‌كند و بعد صداي فاطمه معتمدآريا پخش مي‌شود كه نتوانسته از شمال خودش را به تشييع جنازه دنيا برساند.

احسان كرمي به نمايندگي از جبلي و طهماسب متني كوتاه مي‌خواند و مجري از حاضران براي شادي و آمرزش روح فني‌زاده صلوات بلند طلب مي‌كند. فرشته طائرپور و همسرش منوچهر شاهسواري، مرضيه محبوب با گريه‌هاي تمام‌نشدني، ايرج نوذري و عادل بزدوده هم از خوبي‌هاي دنيا در زندگي نه‌چندان طولاني او مي‌گويند و مجري از خانواده مرحوم مهين بزرگي، بزرگ دوبله ايران تشكر مي‌كند كه اجازه داده‌اند پيكر فني‌زاده براي هميشه كنار مادرشان آرام بگيرد.

کد خبر 357134

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha