محمد باریکانی: ها وان ‌سیو، معاون وزیر گردشگری ویتنام در گفت‌وگو با همشهری از آمادگی این کشور برای میزبانی از گردشگران ایرانی جنوب شرق آسیا خبر داد و گفت: چشم‌اندازهای طبیعی، فرهنگی و تاریخی ویتنام اکنون در انتظار گردشگران ایرانی است.

گردشگری - ویتنام

او با اشاره به آغاز همكاري‌ها براي تبادل گردشگر بين ايران و ويتنام و سفر چند‌ماه پيش تورگردان‌هاي ايراني به آن كشور با هدف آغاز همكاري‌هاي گردشگري، افزود: ويتنام علاقه‌مند به حضور گردشگران ايراني در آن كشور و سفر ويتنامي‌ها به ايران است.

آنطور كه معاون وزير گردشگري ويتنام گفته است، آن كشور از مقاصد مهم گردشگري جهان در جنوب شرق آسياست كه در سال گذشته ميلادي 8ميليون گردشگر از نقاط مختلف جهان از جاذبه‌هاي فرهنگي، طبيعي و تاريخي آن بازديد كرده‌اند.

ها وان سيو از علاقه ايجاد‌شده در وزارت گردشگري كشور خود براي تبادل گردشگر ميان 2 كشور ايران و ويتنام خبر داد و افزود: ايران كشوري مهم در آسياي غربي است كه از تاريخ كهن و مردماني خوب برخوردار است و ويتنام علاقه زيادي به توسعه روابط گردشگري با چنين كشور و ملتي دارد.

ها وان سيو با اشاره به آمار تفكيك‌شده گردشگران خارجي كه سال2015 به ويتنام سفر كرده‌اند، اعلام كرد: 50درصد از 8ميليون گردشگر خارجي ويتنام در سال گذشته از كشورهاي شمال غرب آسيا، 16درصد از جنوب شرق آسيا، 15درصد از اروپا، 4درصد از اقيانوسيه و مابقي گردشگراني از آمريكاي شمالي بودند.

او با اعلام اينكه ويتنام 7منطقه مهم گردشگري براي گردشگران خارجي ازجمله گردشگران ايراني علاقه‌مند به سفر به آن كشور دارد، گفت: در شاخه گردشگري فرهنگي، شهرهاي تاريخي و فرهنگ مردم ويتنام به همراه صنايع‌دستي اين كشور درنظر گرفته شده است.

معاون وزير گردشگري ويتنام با اعلام اينكه آن كشور از گردشگري دريايي و آبي بسيار خوبي نيز برخوردار است، افزود: خليج ثبت‌جهاني شده هالونگ و شهر دانانگ در ويتنام مركزي با برخورداري از آثار باستاني كه به ثبت جهاني نيز رسيده‌اند، مناطق خوبي براي گردشگران ايراني و گردشگران ساير كشورها براي بهره‌مندي از جاذبه‌هاي گردشگري دريايي و فرهنگي هستند. او با اشاره به ظرفيت‌هاي ويتنام در بخش‌هاي توريسم سلامت و طبيعت‌گردي گفت: در جشنواره‌هاي متعدد همچون فستيوال هوئه در شهر هانوي پايتخت ويتنام، ورزش‌هاي هيجاني نيز در تورهاي گردشگري گنجانده شده و حتي در مناطق وسيعي از سواحل اين كشور پرواز با پاراگلايدر رواج دارد و جشنواره‌هاي پروازي زيادي در اين كشور تدارك ديده شده است. او همچنين به‌وجود پارك‌هاي ملي گسترده در اين كشور، كوهستان‌هاي زيبا، مزارع گسترده كشاورزي، شهر باستاني مي‌سون، شهر تاريخي هويي‌آن، جاذبه‌هاي گردشگري و طبيعي در شهرهاي هانوي، دانانگ و هوشيمين يا سايگون اشاره كرد وگفت: طبيعت و فرهنگ ويتنام دليل اصلي استقبال زياد گردشگران خارجي براي سفر به اين كشور است. او گفت: متأسفانه در خاورميانه ويتنام را كشوري درگير جنگ مي‌دانند. اما بايد به مردم خاورميانه گفت كه ويتنام امروزي كاملا با آنچه در ذهن خود تصور مي‌كنند متفاوت بوده و از سال‌ها قبل ميزبان موج گسترده گردشگران خارجي است.

  • تمايل به همكاري باستان‌شناسي با ايران

ها وان ‌سيو در پاسخ به اين سؤال همشهري كه آيا پيش‌تر مذاكراتي با ايران در موضوع گردشگري و همكاري‌هاي باستان‌شناسي و ميراث فرهنگي انجام شده است؟ گفت: مذاكرات در حال انجام است. البته مشكل كنوني طولاني بودن مسافت و نبود پرواز مستقيم بين 2 كشور است كه مي‌توان در مذاكرات گردشگري به حل اين مشكل اقدام كرد. وي افزود: ويتنام علاوه بر گسترش روابط همكاري با ايران، علاقه‌مند به همكاري‌هاي باستان‌شناسي و مرتبط با ميراث فرهنگي در انتقال تجربه نگهداري از شهرهاي تاريخي و باستاني با ايران است.

کد خبر 350649

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha