دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۹:۳۶
۰ نفر

گروه حوادث: دو دانشجوی پزشکی پس از پیدا کردن چند جمجمه و استخوان انسان در منطقه دارآباد قصد داشتند آنها را برای تحقیق با خود به خوابگاه ببرند، اما به اتهام حفاری غیر مجاز از سوی پلیس دستگیر شدند.

مدتی پیش دو دانشجوی رشته پزشکی برای تفریح به منطقه دارآباد تهران رفته بودند، آنها هنگام قدم زدن در اطراف دارآباد با چند تکه استخوان و جمجمه که از خاک بیرون زده بود روبه‌رو شدند. در این منطقه که گویا قبرستانی قدیمی‌بود استخوان‌ها به خاطر فرسایش خاک از دل زمین بیرون آمده بودند و توجه دو دانشجوی جوان را به خود جلب کرد.

آنها که از مدتها پیش برای انجام تحقیقات و آزمایشات دانشگاهی خود به دنبال چنین شواهد طبیعی می‌گشتند با دیدن استخوان‌ها، تعدادی جمجمه و تکه استخوان را داخل کیسه‌ای پلاستیکی ریخته و به طرف خوابگاه به راه افتادند. اما دو دانشجوی جوان هنوز به خوابگاه نرسیده بودند که هنگام عبور از مقابل کلانتری نیاوران ماموران پلیس متوجه کیسه پلاستیکی در دست آنها شدند.

تکه استخوان‌های داخل کیسه از بیرون به خوبی قابل مشاهده بودند و ماموران با دیدن آنها دو دانشجوی جوان را دستگیر کردند. پلیس که گمان می‌کرد این دو جوان با انجام حفاری دست به خارج کردن استخوان‌ها از دل زمین زده‌اند آنها را به اتهام حفاری غیر مجاز بازداشت و به شعبه اول بازپرسی در دادسرای شمیرانات منتقل کردند.

بازپرس روح‌الله رئیسی وقتی در تحقیق از دو جوان دانشجو پی به ماجرای بیرون آمدن استخوان‌‌ها از دل زمین برد دستورات قضایی را درباره این پرونده صادر کرد و دو دانشجوی جوان با صدور قرار لازم آزاد شدند. آنان در دادگاه تعهد دادند که از این به بعد با دیدن استخوان‌های  انسان به جای برداشتن آنها برای تحقیق، ماجرا را به مسئولان اطلاع دهند.

کد خبر 3499

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز