به گفته یکی از اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ممنوعیت حمل سلاح سرد که شهریور امسال در این کمیسیون تصویب شده هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.

محمدعلي پورمختار در اين‌باره به همشهري اينگونه توضيح داد: اين مصوبه كميسيون قضايي از چند هفته پيش در دستور جلسه علني قرار گرفته ولي تاكنون نوبت طرح آن نشده و هفته آينده در صحن علني مطرح خواهدشد. وي گفت: با الحاق 2تبصره به ماده 617قانون مجازات اسلامي، ممنوعيت حمل سلاح سرد شهريور گذشته در كميسيون قضايي به تصويب رسيد. در لايحه مذكور حمل سلاح‌هاي سرد چون قمه، شمشير، ساطور و چاقوي ضامن‌دار و ساير سلاح‌هاي سرد هم جرم محسوب شده و مجرم به حداقل مجازات در اين ماده محكوم مي‌شود.

پورمختار با بيان اينكه خريداران و واردكنندگان سلاح‌هاي سرد هم طبق قانون محكوم مي‌شوند، توضيح داد: پيش از اين، قانوني درمورد جرم تلقي شدن حمل سلاح سرد وجود نداشت اما با الحاق 2تبصره به ماده 617قانون مجازات اسلامي، حمل سلاح سرد جرم تلقي خواهد شد. وي تصريح كرد: درماده 617قانون مجازات اسلامي آمده كه هر فردي با چاقو يا هر وسيله ديگر تظاهر به قدرت‌نمايي و براي مردم ايجاد مزاحمت كند، به حبس از 6‌ماه تا 2سال و تا 74ضربه شلاق محكوم مي‌شود كه در تبصره اضافه شده به اين ماده قانوني حمل اين سلاح‌ها هم جرم محسوب خواهد شد.

کد خبر 349888

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha