سخنگوی ناجا از نمایندگان مجلس برای تصویب قانون ممنوعیت حمل و به‌کارگیری سلاح سرد تشکر کرد.

سردار سعيد منتظرالمهدي با تأكيد بر اينكه وجود احساس امنيت در جامعه بسيار مهم است، گفت: « در شش‌ماهه اول سال ۳۶‌درصد از قتل‌ها با سلاح سرد اتفاق افتاده است كه اين اتفاق‌ها به‌خاطر عدم‌كنترل هيجانات انجام شده است. همچنين درصد قابل توجهي از افرادي كه در شهرها جان خود را از دست داده‌اند عابر پياده و موتورسوار بوده‌اند.» پيش از اين پليس بارها از مجلس خواسته بود با وضع قانوني در اين زمينه آمار قتل با سلاح سرد را كاهش دهد.

تشكر سخنگوي ناجا از نمايندگان ملت در حالي است كه رسيدگي به اين موضوع براي دست‌كم 10سال در مجلس معطل مانده بود و با وجود چندين بار پيگيري در مجلس هرگز در 3دوره قبلي مجلس به پايان نرسيد. اما يكي از جدي‌ترين موضوعات پيگيري‌شده در مجلس جديد همين موضوع بود تا اينكه سرانجام چهارشنبه گذشته تصويب شد.

سخنگوي كميسيون قضايي مجلس روز گذشته و در يك برنامه تلويزيوني در توضيح دلايل اين تأخير گفت: «قوانيني كه ما تصويب مي‌كنيم يا برنامه‌ريزي قبلي دارد يا براساس مطالعات و تحقيقات است. ما در شهرستان زنجان چاقو توليد و صادر مي‌كنيم. چوپان‌ها به چاقو نياز دارند و... در اين مدت بر سر همين مسائل بحث مي‌شده است اما وقتي برخي تهديدهاي جدي با قمه را ديديم و مجموعه اين مسائل و گزارش‌هاي نيروي انتظامي از ۱۰ سال گذشته تا به حال به دست‌مان رسيد، سرانجام اين قانون تصويب شد.» به گفته حجت‌الاسلام نوروزي حالا براساس مصوبه مجلس حداقل محكوميت براي حمل سلاح سرد ۶‌ماه تا حداكثر 2سال حبس تعيين شده است.

  • مهم‌ترين خبرهاي سخنگوي ناجا

افراد واجد شرايط خريد جريمه خدمت سربازي بهتر است هرچه سريع‌تر به دفاتر پليس‌+10 مراجعه كنند؛ چراكه ممكن است از سال آينده ديگر اين طرح اجرا نشود و تاكنون نيز هيچ تصميمي براي اجراي آن در سال آينده اتخاذ نشده است.

خودروهاي سنگين و نيمه‌سنگين ديزلي شهري و موتورسيكلت‌هاي كاربراتوري نيز شماره‌گذاري نمي‌شوند. شرط شماره‌گذاري اين وسايل، اخذ استانداردهاي يورو4و يورو6است. همچنين بايد فيلترهاي ضد‌دود نيز روي اين وسايل نصب شود.

جان‌باختگان حوادث رانندگي در شش ماهه امسال 3درصد كاهش يافته است. 73درصد جان‌باختگان در جاده‌ها جان خود را از دست داده‌اند. همچنين درصد قابل توجهي از افرادي كه در شهرها جان خود را از دست داده‌اند، عابر پياده و موتورسوار بوده‌اند.

کد خبر 352028

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha