مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۸
۰ نفر

وزیر بهداشت گفت: هیچ نظام سلامتی در دنیا وجود ندارد که مردم کاملاً از آن راضی باشند از طرفی هم کسانی به ما قول دادند و ما را وسط میدان فرستادند، اما به قولشان عمل نکردند.

دکترقاضی زاده هاشمی

 دكتر سيدحسن هاشمي درباره حاشيه‌نشيني در كشور گفت: نمي‌توان با الفاظ بازي كرد و منكر وجود حاشيه‌نشيني شد، بلكه بايد توجه كرد همه كساني كه از روستاها به دلايل مختلف خارج شده و در بيرون از بافت شهري هستند، حاشيه‌نشين محسوب مي‌شوند. وي با بيان اينكه طي سرشماري كه در سال۹۳ انجام شد، مشخص شد كه حداقل ۱۰ ميليون و ۳۰۰ هزار نفر حاشيه‌نشين داريم، افزود: در ابتداي انقلاب ۷۰درصد مردم در روستاها بودند. اين در حالي است كه تعداد آنها اكنون به كمتر از ۲۳‌ميليون نفر مي‌رسد. بايد توجه كرد كه بيشترين مشكلات از نظر بهداشت و بار بيماري‌ها از حاشيه‌نشيني است و در برخي مقاطع، دولت‌ها و شهرداري‌ها ترجيح دادند امكاناتي براي اين افراد فراهم نكنند. هاشمي عمده‌ترين مشكلات حاشيه‌نشينان را در حوزه‌هاي اشتغال، بهداشت و درمان، حوزه‌هاي فرهنگي و... دانست.

  • راه‌اندازي ۹۱۶ پايگاه بهداشت

وزير بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده در حاشيه شهرها از سوي وزارت بهداشت گفت: به ازاي هر ۳۰۰۰ نفر يك مراقب سلامت گذاشتيم و همه اين اقدامات به‌صورت مستند وجود دارد. همچنين ما ۱۹۵۵ پايگاه بهداشت داريم كه ۹۱۶ پايگاه بهداشت در حاشيه شهرها راه‌اندازي شد، يعني به ازاي هر ۶۰۰۰ تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر يك پايگاه كه در هر پايگاه سلامت 4مراقب سلامت هستند كه هركدام‌شان ۳۰۰۰ نفر را تحت نظر دارند. بنابراين ما آمار تمام حاشيه‌نشينان را به اسم داريم و تاكنون براي ۳۰ درصدشان پرونده سلامت تشكيل شده و يك سال و نيم طول مي‌كشد تا براي سايرين نيز پرونده ايجاد كنيم. وي در ادامه گفت: بايد پرسيد كه اكنون در اطراف تهران چند بيمارستان وجود دارد؟ هم‌اكنون اين همه مسكن مهر ساخته‌ايم، اما كدام‌شان بيمارستان دارند. در شهر پرند ۷۰۰ هزار نفر زندگي مي‌كنند، اما حتي يك بيمارستان يا درمانگاه نداريم و تنها توانسته‌ايم برايشان به ازاي هر ۳۰۰۰ نفر يك مراقب سلامت قرار دهيم. بنابراين درست است كه اين اقدامات كافي نيست، اما بهتر از اين است كه همين ميزان امكانات هم وجود نداشته باشد.

کد خبر 349736

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha