تعدادی از اعضای شورای شهر تهران دیروز در حالی به مناسبت روز تربیت بدنی، از میدان ولیعصر تا سه‌راه جمهوری پیاده‌روی کردند که این اقدام نمادین آنها حاشیه‌های جذابی هم داشت.

اعضای شورا

آنها با هدف اصلي ترغيب شهروندان به استفاده كمتر از خودرو براي تردد درشهر، اين مسير 2كيلومتري را طي كردند. البته در اين ميان برخي از رهگذران از آنها در رابطه با موضوعاتي مثل ورود موتورسيكلت‌ها به پياده‌روها، وجود موانع فيزيكي بر سر راه معلولان و سالخوردگان، بساط كردن دستفروشان و... سؤال مي‌پرسيدند و پيگيري مديريت شهري را خواستار مي‌شدند.

در بخشي از اين پياده‌روي احمد حكيمي‌پور، رئيس كميته ميراث فرهنگي شوراي شهر تهران كه اين برنامه با دعوت وي از تمام اعضاي شوراي شهر انجام گرفته بود، گفت: اين پياده‌روي به بهانه روز تربيت‌بدني و همراهي با مردم و ديدن واقعيت‌هاي شهر انجام شد. وي تأكيد كرد كه بايد بسترهاي پياده‌روي براي مردم ايجاد شود. احمد دنيامالي، رئيس كميسيون عمران شوراي شهر تهران هم بر انجام اقدامات شهرسازي در راستاي استفاده كمتر از خودروها تأكيد كرد و گفت:

اولويت ما در شهرسازي بايد انسان‌ها باشند و تا زماني كه نگاه ما از ماشين‌محور بودن به انسان‌محور شدن تغيير نكند، نمي‌توانيم فضا و معابر را براي تردد انسان‌ها آماده كنيم. اقبال شاكري، ديگر عضو اين كميسيون هم ضمن اشاره به اينكه اقدامات مناسبي براي توسعه حمل‌ونقل عمومي انجام شده، اظهار داشت: اما متأسفانه هنوز فاصله زياد است و بايد براي پيشبرد اهداف سرعت بيشتري داشته باشيم، هرچند كه آنقدر تكاليف انباشته شده و جمعيت خودروها زياد است كه به‌نظر مي‌رسد انجام اين مهم زمانبر است.

رحمت‌الله حافظي، رئيس كميسيون سلامت و محيط‌زيست شوراي شهر تهران نيز در اين پياده‌روي گفت كه مناسب‌سازي معابر براي استفاده معلولان و كم‌توانان از امكانات شهر همانند ساير شهروندان بايد سرعت بيشتري پيدا كند. وي توجه به موضوعاتي كه با سلامت مردم گره‌خورده است را در تمام پروژه‌هاي شهري حائز اهميت دانست.

مرتضي طلايي، نايب‌رئيس شوراي شهر تهران هم كه از ميانه راه به اعضاي پياده شوراي شهر ملحق شده بود، گفت: برگزاري اينگونه برنامه‌هاي مشترك باعث مي‌شود كه اعضا ذهنيت يكسان و مشتركي از مشكلات به‌دست بياورند. وي با اشاره به مشكلات ميدان وليعصر تا سه راه‌جمهوري گفت: دستفروشي، سدمعبر، مشكلات كسبه، عدم‌بهسازي معابر و...

مشكلات اين راسته هستند كه آشنايي جمعي از اعضاي شوراي شهر تهران با اين مشكلات مي‌تواند ما را در زمان تصميم‌گيري لوايح كمك كند هرچند كه بايد براي رفع مشكلات اقدامات عاجلي صورت گيرد. محمد سالاري، محمد حقاني و ابوالفضل قناعتي نيز از ديگر اعضاي شوراي شهر تهران حاضر در اين برنامه بودند كه گزارش كامل اين پياده‌روي را در روزهاي آينده مي‌خوانيد. گفتني است خيابان وليعصر، جزء يكي از 2محور شهر است كه به‌عنوان پايلوت بايد تا پايان سال از نظر دسترسي براي تردد راحت معلولان مناسب‌سازي شده و به‌عنوان الگو معرفي شود.

کد خبر 349722

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha