همشهری آنلاین: محسن پیرهادی گفت: هیچ خبرنگاری به واسطه شکایت اعضای شورای اسلامی شهر زندانی نشده است.

به گزارش مهر، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری در صحن شورای شهر گفت: برخی از اعضا امروز نکاتی را درباره شکایت از رسانه ها مطرح کردند باید تاکید کنم من نسبت به بی اخلاقی های اخیر شکایت کردم و شکایتم را پیگیری خواهم کرد.

پیرهادی افزود: اما هیچ خبرنگاری به واسطه شکایت اعضای شورای شهر زندانی نشده است.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که یک اتهامی را به گروهی در جامعه می‌بندند در این صورت فرد باید چه کند. اگر مقابل به مثل کند که اخلاقی نیست؛ راهکار دوم مراجع به دستگاه قضا است.

پیرهادی اضافه کرد: امروز بحث حیثیت افراد در فضای مجازی مطرح است. حیثیت افراد یعنی وقتی فردی را متهم می‌کنید و کسی این خبر را در رسانه می‌خواند ممکن است برای تکذیبیه آن یا رصد شکایت، دیگر به سایت مراجعه نکند؛ این یعنی اجحاف.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۲۰ درصد افراد تنها یک بار به یک مجموعه خبری مراجعه می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر حیثیتی از خانواده شورا می‌رود نگران می‌شوم که جریانی دنبال این است که این موضوع رویه شود بعد آنقدر غوغاسالاری می‌کنند تا کسی شکایت نکند.

پیرهادی ادامه داد: شکایت حداقل حق یک فرد است. ما چیز زیادی نخواستیم فقط اعاده حیثیت خواستیم. آزادی برای انسان و رسانه در چارچوب قاعده است.

وی در خاتمه گفت: ما برای زندانی کردن شکایت نکردیم فقط با ارائه مدارک خواستیم موضوعات بررسی شود.

همچنين عبدالحسین مختاباد در تذکر در صحن علنی شورای شهر تهران با اشاره به جلسه مشترک شورای اسلامی شهر تهران و مجمع نمایندگان استان تهران گفت: بر اساس توافقات نشست دیروز انشاالله شاهد اتفاقات خوبی در آینده ای نزدیک خواهیم بود.

وی افزود: بسیاری از مسائل تهران خارج از حوزه فعالیت و توانمندی شهرداری است و مشکلات ملی محسوب می‌شود مانند تکدی گری و کارتن خوابی.

مختاباد اضافه کرد: این مشکلات به دلیل نبود اشتغال پایدار ایجاد می‌شود که ضرورت حضور مجلس در آن جدی است یا بحث توسعه مترو.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: امیدوارم آن گونه که عارف هم گفته کمیسیون های مختلف به صورت تخصصی پیگیر این مسئله شوند.

وی تاکید کرد: همچنین برای برون‌رفت از بسیاری از مشکلات پیشنهاد می‌کنم جلسه ای نیز با وزیر کشور برگزار شود.

مختاباد گفت: بحث قلع و قمع هکتارها جنگل چیتگر نیز موضوع بسیار مهمی است که ضرورت دارد در این زمینه دستورات قانع کننده داده شود.

کد خبر 348495

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha