مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۰
۰ نفر

در اجلاس بین‌المللی UCLG که هم‌اکنون با شعار «صدای محلی برای جهانی برتر» در شهر بوگوتا پایتخت کلمبیا درحال برگزاری است، دستاوردهای مختلف تهران در حوزه خدمات و عمران شهری ارائه شد.

UCLG

در حاشيه اين اجلاس كه هر سه سال يك‌بار با شركت سازمان شهرهاي متحد و دولت‌هاي محلي در يكي از كشورهاي عضو تشكيل مي‌شود، رئيس مركز ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري تهران به نمايندگي از شهردارتهران در اين اجلاس شركت كرده است. شهرام گيل‌آبادي، در ديدار با عثماني، معاون شهردار و مدير روابط بين‌الملل شهرداري هاوانا به جمعيت 12ميليون نفري تهران در روز و مساحت 640كيلومترمربعي آن اشاره كرد كه همانند هاوانا تحريم‌هاي گسترده‌اي را پشت سر گذاشته است. وي همچنين گفت: ما در تهران اين تحريم‌ها را يك فرصت دانستيم و آن را تبديل به روحيه‌اي جهادي براي سازندگي كرديم.

به گفته گيل‌آبادي، شهر تهران هم‌اكنون شاهد ثبت ركوردهاي جهاني است و بسياري از شهرهاي جهان علاقه‌مند به استفاده از روش‌هاي تهران براي دسترسي به اين موفقيت‌ها هستند. وي به‌عنوان مثال گفت: تا 5سال پيش ركورد ساخت مترو در دنيا در اختيار كشور روسيه قرار داشت اما سال گذشته شهر تهران 37كيلومتر مترو را طي يك سال احداث كرده و همچنين در سال پيش‌رو 100كيلومتر مترو در تهران افتتاح خواهد شد كه اين روند اعجاب جهاني را برانگيخته است. وي ضمن اشاره به اينكه ميانگين بارش سالانه در شهر تهران 250ميلي متر است، گفت: با وجود اين سرانه فضاي سبز تهران براي هر نفر نزديك به 16مترمربع افزايش يافته است.

گيل‌آبادي همچنين از تكميل شبكه فاضلاب، آب، برق و گاز در تهران سخن گفت وافزود: شهر تهران سال گذشته به‌عنوان يكي از 10شهر تميز دنيا شناخته شد و هم‌اكنون نيز به‌صورت روزانه خدمات شهري بسيار گسترده‌اي به شهروندان ارائه مي‌شود مثلا شهرداري تهران روزانه 360نوع خدمت را به شهروندان ارائه مي‌كند و از نظر زير ساخت‌هاي شهر هوشمند نيز به‌عنوان يكي از شهرهاي برتر دنيا به شمار مي‌رود. ‌يكي از پيشنهادهاي مطرح شده از سوي گيل آبادي در ديدار با معاون شهردار هاوانا نامگذاري خيابان‌ها به‌صورت مشترك در 2شهر بود. وي درعين حال از شهردار هاوانا براي بازديد از تهران دعوت كرد.

  • كشورهاي رو به رشد

در اين ديدارمعاون شهردار و مدير روابط بين‌الملل شهرداري هاوانا نيز ضمن ابراز اميدواري براي تقويت روابط دوستي و همكاري بين2 كشور گفت: هم‌اكنون روابط ايران و كوبا در وضعيت خيلي خوبي قرار دارد ضمن اينكه ايران و كوبا هر 2كشورهاي رو به رشد هستند و از اين‌رو ضروري است ارتباط بين شهرهايشان نيزتقويت پيدا كند. معاون شهردار هاوانا نيز از جمعيت بالا و خارج از ظرفيت هاوانا سخن گفت؛ امري كه منجر به بروز مشكلاتي در زمينه تأمين مسكن، آبرساني، كابل‌كشي و سيستم‌هاي شهري شده است.

  • تهران آبروي جمهوري اسلامي ايران است

در حاشيه اجلاس جهاني UCLG، سفير ايران در كوبا نيز گفت: طي مدتي كه در وزارت خارجه مشغول خدمت هستم هر خارجي كه به تهران قدم مي‌گذارد اذعان مي‌كند كه چهره تهران بسيار بهترو متفاوت‌تر از گذشته شده است. وي تهران را شهري در حال توسعه دانست كه با مديريت ارزشمند و جهادي محمدباقر قاليباف و همكارانشان مي‌تواند كمك‌هاي آموزشي، فكري و فرهنگي بسيار زيادي را به هاوانا داشته باشد. كامبيز شيخ حسني ازجمله حوزه‌هايي كه مي‌تواند به همكاري مشترك ايران و كوبا منجر شود را فعاليت‌هاي شهرداري‌ها دانست. به گفته وي هاوانا براساس تحقيقاتي كه درباره فعاليت‌هاي شهرداري تهران انجام داده، براي همكاري مشترك در زمينه‌هاي مختلفي در حوزه فعاليت‌هاي شهرداري ابراز علاقه كرده كه از آن جمله مي‌توان به مديريت و برنامه‌ريزي شهري، فضاي سبز، زباله و تكنولوژي تفكيك پسماند اشاره كرد.

کد خبر 349582

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha