مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۹
۰ نفر

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران که به نمایندگی از شهردار تهران درکنگره عمومی سه‌سالانه سازمان شهرهای متحد و دولت‌های محلی (اجلاس UCLG) در بوگوتا، پایتخت کلمبیا شرکت کرده است در مصاحبه‌ای با رسانه‌های کلمبیا درباره برنامه شهرداری تهران در حوزه‌های گردشگری، توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی، دیپلماسی شهری‌ و آلودگی هوا سخن گفت.

UCLG

شهرام گيل‌آبادي ابتدا در مصاحبه با روزنامه «Eltiempo» يكي از اولويت‌هاي اصلي شهر تهران را توسعه گردشگري از سطوح شهري تا ملي و بين‌المللي دانست و گفت: سامانه‌اي طراحي كرده‌ايم كه براساس آن شهروندان مي‌توانند با شماره تلفن137 تماس گرفته مكان مورد نظرشان را از ميان مقاصد گردشگري تهران انتخاب كنند تا با تورهاي ارزان‌قيمت همراه با سرويس رفت و برگشت از نزديك‌ترين نقطه به محل سكونت‌شان از خدمات گردشگري بهره‌مند شوند.

رئيس مركز ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري تهران در پاسخ به سؤال ديگري در مورد متروي تهران نيز گفت: تهران در زمينه توسعه شبكه مترو به شيوه‌اي بومي دست پيدا كرده است كه به‌نظر مي‌آيد اين شيوه سرعت، دقت، كارايي و در نهايت زيبايي را همزمان با هم دارد. به گفته گيل‌آبادي شهر تهران هم‌اكنون به ركورد اعجاب‌انگيزي درساخت مترو دست يافته است؛ مثلا سال گذشته 37كيلومتر مترو افتتاح شد و تا پايان امسال 100كيلومتر به بهره‌برداري خواهد رسيد.

درواقع با توجه به مهارت‌هايي كه پايتخت جمهوري اسلامي ايران در حوزه ساخت مترو كسب كرده اين آمادگي وجود دارد كه اين تجربه را در اختيار بوگوتا نيز قرار دهد. وي همچنين بزرگ‌ترين دستاورد مشترك شهرهاي حاضر در اجلاس UCLG را ارتباط و همكاري نزديك شهرهاي دنيا با يكديگر دانست و گفت: بايد فرصتي ايجاد شود كه شهروندان با هم سخن بگويند چون شهروندان و شهرها، آينده ارتباط دنيا را رقم مي‌زنند و ديپلماسي رسمي كشورها تحت‌تأثير ارتباط شهروندان و شهرها خواهد بود.

  • برنامه تركيبي براي رفع ترافيك

رئيس مركز ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري تهران همچنين در مصاحبه ديگري با شبكه راديويي «W Radio» كلمبيا در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا فقط بهره‌مندي از مترو راه‌حل رفع ترافيك است يا راه‌هاي ديگري هم وجود دارد، گفت: براي رفع مشكل ترافيك به برنامه‌اي تركيبي نياز است تا اين برنامه تركيبي تمام ابزارها را در اختيار مديريت شهري و شهروندان قرار دهد.

گيل‌آبادي در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار اين شبكه راديويي‌ درباره مبارزه با فساد درتهران نيز‌ گفت: ما در شهر تهران به مدل توسعه اجتماعي رسيده‌ايم كه با فقر، فساد، حاشيه‌نشيني و دوقطبي شدن شهر مقابله جدي دارد. وي افزود: ما در تهران 22منطقه، 123ناحيه و 354محله داريم.

نهادهاي مردمي خودشان به واسطه مسئوليت اجتماعي كه به آنها محول شده براي مقابله با اين معضل تلاش مي‌كنند.
مشكل آلودگي هواي تهران آخرين سؤال اين خبرنگار بود كه رئيس مركز ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري تهران در پاسخ به آن گفت: مشكل آلودگي هواي تهران در حال كنترل است.

ما تا 3سال پيش تعداد روزهاي پاك كمتري نسبت به حالا داشتيم اما هم‌اكنون به‌دليل گسترش حمل ونقل عمومي با محوريت مترو تعداد روزهايي كه هواي شهر در شرايط ناسالم قرار دارد، كاهش يافته است؛ ضمن اينكه 11برنامه عملياتي ديگر نيز در مسير كاهش آلاينده‌ها در هواي تهران در دست اجراست.

  • استقبال شهرهاي آسيايي از جايزه خشت طلايي

دبيركل مجمع شهرداران آسيايي، جايزه جهاني خشت طلايي تهران را گامي مثبت در جهت توسعه روابط بين‌الملل دانست و از استقبال كلانشهرهاي آسيايي از اين جايزه جهاني سخن گفت. به‌گفته محمد خدادادي بسياري از كشورهاي دنيا ايده جايزه جهاني خشت طلايي را بسيار مثبت ارزيابي مي‌كنند. جايزه جهاني خشت طلايي ايده‌اي از طرف شهردار تهران است و قرار است امسال سومين دوره آن با حضور كشورهاي مختلف برگزار شود. در دبيرخانه مجمع شهرداران آسيايي كه ارتباط زيادي با پايتخت‌ها و كلانشهرهاي آسيايي دارد، حدود ٦٧ شهر عضو هستند.

کد خبر 349450

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha