همشهری آنلاین: خوآن مانوئل سانتوس، رئیس ‌جمهور کلمبیا، اعلام کرد که مذاکرات صلح با دومین گروه چریکی این کشور، ارتش آزادی‌بخش ملی­ را از روز ۲۷ اکتبر آغاز خواهد کرد.

columbia

پس از امضای قرارداد صلح با چریک‌های فارک، دولت کلمبیا قصد دارد با دومین گروه شورشی این کشور نیز مذاکرات صلح را آغاز کند. ارتش آزادی‌بخش ملی ELN و خوآن مانوئل سانتوس، رئیس‌جمهور کلمبیا، این خبر را اعلام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاري آلمان مذاکرات صلح با ارتش آزادی‌بخش ملی قرار است روز ۲۷ اکتبر (۶ آبان) در کیتو، پایتخت اکوادور، آغاز شود.

در ماه مارس مذاکرات اولیه برای صلح بین دولت و این گروه انجام شده بود اما بحث بر سر گروگان‌هایی که در دست این گروه هستند، گفت‌وگوها را بی‌نتیجه گذاشت. اما سانتوس این بار تصریح کرده است که این صلح یک صلح کامل و همه‌جانبه خواهد بود.

مذاکرات صلح با ارتش آزادی‌بخش ملی با حمایت کشورهای اکوادور، ونزوئلا، کوبا، شیلی، برزیل و نروژ انجام خواهد شد. قرار شده است که گروه مارکسیستی ارتش آزادی‌بخش که در سال ۱۹۶۴ تاسیس شد، تا ۲۷ اکتبر بقیه گروگان‌ها را آزاد کند.

این نگرانی وجود دارد که چریک‌هایی که تا پیش از این عضو سازمان فارک بوده‌اند به ارتش آزادی‌بخش ملی بپیوندند و درگیری‌های مسلحانه در کلمبیا این بار از این طریق آغاز شود.

ارتش آزادی‌بخش ملی حدود ۱۳۰۰ تا دو هزار عضو دارد و تعداد چریک‌های فارک به ۵۸۰۰ نفر می‌رسد.

نبرد میان ارتش کلمبیا و گروه‌های چریکی این کشور از سال ۱۹۶۴ آغاز شد و در جریان آن حداقل ۲۲۰ هزار نفر کشته و پنج میلیون نفر آواره شدند.

کد خبر 349167

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha