پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۸۶ - ۱۲:۵۱
۰ نفر

با مشاهده مقادیر قابل توجهی از آلاینده‌های نفتی در سواحل شرقی و غربی بندر انزلی که بخش‌هایی از ساحل شمال غربی کشور در دریای خزر را دربر می‌گیرد، بررسی فنی کارشناسان سازمان بنادر و کشتیرانی و عملیات پاکسازی به منظور ثبت موقعیت مناطق آلوده به نفت آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی  امور بین‌الملل سازمان بنادر و کشتیرانی، مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی این سازمان گفت: براساس مشاهدات عینی توسط کارشناسان بنادر و کشتیرانی، حجم قابل توجهی توده و گلوله‌های نفتی موسوم به (TARBALL) در سواحل شرقی و غربی بندر انزلی و بخش‌هایی از ساحل شمال غربی کشور در ابعاد 10 تا 200 میلی متر که به‌دلیل کولاک دریایی در محدوده زمانی اواخر مردادماه در دریای خزر به‌وقوع پیوست، سواحل بندر انزلی را دچار آلودگی نفتی کرده است.

براساس این گزارش، عملیات پاکسازی سواحل توسط سازمان بنادر و کشتیرانی و مراکز محلی در دست انجام است واز  تمامی  اهالی ساحلی استان گیلان درخواست می‌شود از دست زدن به این گلوله‌های نفتی یا جمع آوری و انباشت آن که  باعث بروز مشکلات و افزایش هزینه پاکسازی خواهد شد، خودداری کنند.

در این گزارش از  تمامی فرماندهان هواپیماهای عبوری و فرماندهان شناورهای محلی درخواست شده است با مشاهده هر گونه آلاینده‌های نفتی مراتب را در سریع‌ترین زمان به اداره کل بنادر و کشتیرانی استان گیلان گزارش و منعکس کنند.

کد خبر 34909

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز