همشهری آنلاین: ایران به پروتکل اصلاحی کنوانسیون بین المللی مسئولیت مدنی ناشی از خسارت آلودگی نفتی در دریا ملحق شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت راه و ترابری، با پذیرش دبیر کل سازمان جهانی دریانوردی و تصویب مجلس شورای اسلامی: ایران به پروتکل اصلاحی کنوانسیون بین المللی مسئولیت مدنی ناشی از خسارت آلودگی نفتی در دریا ملحق شد.

با اعلام رسمی دبیر کل سازمان جهانی دریانوردی به سازمان بنادر و کشتیرانی، جمهوری اسلامی ایران با تسلیم سند الحاق پروتکل اصلاحی کنوانسیون بین المللی مسئولیت ناشی از خسارت آلودگی نفتی در دریا، از آبان ماه سال جاری به این پروتکل ملحق گردید.

شایان ذکر است در حال حاضر 118 کشور جهان الحاق به این پروتکل را مورد پذیرش قرار داده اند و الحاق ایران به این پروتکل مورد تصویب مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان نیز قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بنادر و کشتیرانی، دکتر طاهری معاون وزیر راه و ترابری و مدیر عامل این سازمان با اعلام این خبر افزود: این کنوانسیون بین المللی با ایجاد یک رژیم حقوقی یکنواخت بین المللی براساس فرض مسئول شناختن مالک کشتی های آلوده کننده سعی در حمایت از قربانیان حوادث آلودگی نفتی در دریاها و اقیانوس ها دارد.

براساس این گزارش سواحل جمهوری اسلامی ایران به علت تردد مستمر نفتکش ها در خلیج فارس در مقابل سوانح آلودگی نفتی آسیب پذیر می باشد و با الحاق ایران به این کنوانسیون در صورت بروز آلودگی، جبران خسارت زیان دیدگان از سرعت و سهولت مطلوب تری برخوردار می شود.

همچنین در صورتی که نفت کش های ایرانی موجب آلودگی آب های تحت حاکمیت سایر دولت های متعاهد شوند می توانند از مزایای مقرر در این کنوانسیون بهره مند شوند.

کد خبر 36599

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز