همشهری آنلاین: متن سخنرانی‌های خصوصی هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری توسط سایت افشاگر ویکی‌لیکس منتشر شده است.

ویکی‌لیکس متن سخنرانی‌های خصوصی هیلاری کلینتون در جمع بانکداران را منتشر کرد

به گزارش بي بي سي، در یکی از سخنرانی‌ها، خانم کلینتون به جمعی از بانکدارها گفته است که آنها بهترین افراد برای اصلاح سیستم مالی آمریکا هستند.

خانم کلینتون در سخنان خود گفته است که هوادار "مرزهای باز و تجارت آزاد" است.

دونالد ترامپ، رقیب خانم کلینتون از حزب جمهوریخواه گفته است در صورتی که در انتخابات پیروز شود، قراردادهای تجاری آمریکا را مورد بازنگری قرار خواهد داد.

خانم کلینتون تا کنون از انتشار متن سخنرانی‌های خود در جمع بانکداران در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ خودداری کرده است.

برنی سندرز، رقیب خانم کلینتون در زمان انتخابات درون حزبی، بارها خواهان آن شده بود که خانم کلینتون متن این سخنرانی‌ها را که برای آنها نزدیک به ۲۶ میلیون دلار دریافت کرده بود، منتشر کند.

در اسنادی که ویکی‌لیکس منتشر کرده، متن سخنان خانم کلینتون در اکتبر ۲۰۱۳ دیده می‌شود که در جمع بانکداران گلدمن سکس ایراد شده بود. او در این سخنرانی گفته که برای اصلاحات در سیستم مالی آمریکا باید با موسسات مالی مشورت کند.

خانم کلینتون در این سخنرانی گفته "افرادی که این سیستم را بهتر از دیگران می‌شناسند، افرادی هستند که در این سیستم کار می‌کنند."

در یک سخنرانی دیگر که در سال ۲۰۱۳ در یک بانک برزیلی بیان شده، خانم کلینتون از رویایش مبنی بر بازار مشترک تجاری صحبت کرده است.

این افشاگری‌ها پس از آن صورت گرفت که آمریکا، روسیه را به حملات سایبری علیه سازمان‌های سیاسی خود برای تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا متهم کرده است.

هواداران آقای ترامپ امیدوار بوده‌اند که ویکی‌لیکس با افشاگری‌های خود در مورد خانم کلینتون به آمال ریاست‌جمهوری او پایان خواهد داد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که متون سخنرانی خانم کلینتون پیشتر برای بررسی بخش‌هایی که ممکن است در صورت انتشار عمومی این سخنان، مشکل‌ساز باشند در اختیار اعضای ستاد انتخاباتی او قرار داده شده بودند.

ویکی‌لیکس هزاران ای‌میل شامل نامه‌نگاری با جان پودستا، مدیر ستاد انتخابات او را منتشر کرده است. بیشتر این پیام‌ها مربوط به چند سال قبل هستند اما شماری از آنها جدید و به ماه پیش تعلق دارند.

آقای پودستا، این افشاگری‌ها را به هک ای‌میل خود توسط روس‌ها مربوط دانسته و گفته است در برخی از این مدارک "دستکاری" شده است.

کد خبر 348934

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha