مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۶
۰ نفر

پلیس می‌گوید برای توقف یکباره طرح کاهش از ۷مهر، با وزارت کشور هماهنگ شده بوده اما هنوز هیچ مقام دولتی این جمله را تأیید نکرده است.

ترافیک

طرح كاهش پس از 3سال مطالعه و 3‌ماه اطلاع‌رساني، از اول شهريور اجرايي شد و پليس بايد طبق مصوبه هيأت وزيران و شوراي‌عالي ترافيك آن را از اول مهر در مرحله جريمه‌اي آغاز مي‌كرد اما پس از 6روز صف بستن خودروهايي كه 70درصدشان پس از سال‌ها به قانون تن دادند، پليس طرح كاهش را متوقف كرد. نكته قابل توجه اينكه پليس بايد براي توقف اين طرح براساس تصميم شوراي‌عالي ترافيك عمل مي‌كرد اما ديروز سردار مهري اعلام كرد براي توقف با وزارت كشور هماهنگ كرده است.

به‌گفته سردار مهري، رئيس پليس راهور ناجا، طرح كاهش يك طرح بزرگ است كه در جريان اجراي آن نواقص فني كوچكي ايجاد مي‌شود. بر همين اساس و به‌خاطر اينكه به مردم اجحاف نشود و مشكلاتي براي مردم در موضوع داشتن و يا نداشتن برگه معاينه فني از نظر سيستمي به‌وجود نيايد اين تصميم اتخاذ شده است. وي تصريح كرد: مسئولان دولت با نيروي انتظامي هماهنگ كرده‌اند كه اعمال قانون براي اين طرح از اول آبان‌ماه صورت گيرد.

مهري افزود: براي اجراي اين طرح هماهنگي‌هاي زيادي ميان وزارت كشور، نيروي انتظامي و ساير دست‌اندركاران اجراي آن ايجاد شد اما اين طرح به لحاظ فني كار بسيار بزرگي است و پليس براي اينكه از كامل بودن اطلاعات و همينطور ارتباط مناسب در اعمال قانون اطمينان حاصل كند اجراي طرح را به تعويق انداخت. وي تأكيد كرد: پليس بايد ملاحظه مردم را درنظر بگيرد به همين دليل تصميم گرفتيم با توجه به ازدحام و مراجعه شهروندان به مراكز معاينه فني و براي اينكه اطلاعات مراكز معاينه فني به‌طور كامل به سيمفا وارد نشده بود و ارتباط اين سامانه با اجراييات نياز به زمان بيشتري داشت، اجراي اين طرح به تعويق بيفتد؛ اما بحمدالله هم‌اكنون اين ارتباط‌ها كاملا برقرار شده است و مشكل خاصي وجود ندارد.

رئيس پليس راهور ناجا ابراز اميدواري كرد در چند روز آينده نيز اطمينان بيشتري از سامانه‌هاي يكپارچه معاينه فني و اجراييات از نظر فني حاصل شود. در اين مدت براي مردم نيز فرصتي فراهم خواهد شد تا بتوانند برگه معاينه فني خود را دريافت كنند و از صلاحيت آن در سامانه سيمفا اطمينان حاصل كنند. در حقيقت شهروندان مي‌توانند با مراجعه به سامانه يكپارچه معاينه فني (سيمفا) به آدرس ‌symfa.ir برگه معاينه فني اخذ شده را تطبيق دهند و از اعتبار آن اطمينان حاصل كنند.

وي تأكيد كرد: اعمال قانون در طرح كاهش از اول آبان‌ماه سال‌جاري براي كساني كه فاقد برگه معاينه فني باشند انجام خواهد شد. پيش از اين براساس ابلاغ وزارت كشور مقرر شده بود اجراي طرح كاهش از ابتداي مهرماه سال‌جاري آغاز شود اما چند روز پس از اجراي طرح، پليس به‌دليل ازدحام شهروندان در مراكز معاينه فني اجراي اين طرح را مجدد به آبان‌ ماه موكول كرد.

کد خبر 348834

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha