رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: برای تحقق کامل سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی باید بین دستگاه‌های قضائی، اجرایی، نیروی انتظامی و سازمان‌های نظارتی ستاد مشترک تشکیل شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی در برنامه دیدار مردمی خود از طریق ویدئو کنفرانس که در محل دادگاه انقلاب اسلامی استان سمنان برگزار شد، گفت: با مقایسه کشورهای دارای وضع مشابه از نظر منابع مادی و معنوی و همجوار با ایران، درمی‌یابیم که صادرات و درآمد سرانه کشور ما بسیار پایین است.

وی علت اصلی این مشکلات را درک نکردن کامل سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی عنوان و تاکیدکرد: باید برای تحقق کامل آن میان دستگاه‌های مختلف هماهنگی کامل برقرار شود.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی با تاکید بر امنیت روانی سرمایه‌گذاران، از نظارت ناکارآمد و خشن به‌عنوان منشأ تنش در سرمایه‌گذاری خارجی انتقاد کرد و گفت‌: باید ابزارهای حمایتی و اقتصادی، راهکارها و چگونگی سرمایه‌گذاری خارجی با قوانین روشن و شفاف در این ستاد مشترک بررسی شود.

وی بسیاری از مسائل سرمایه‌گذاری خارجی در استان‌ها را قابل حل دانست و تصریح کرد‌: در ستاد مشترکی که برای احیا و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تشکیل می‌شود باید راهکارهای حمایتی، دیدگاه‌ها و سیاست‌های اجرایی صحیح برای این بخش اعمال شود.

کد خبر 34866

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز