همشهری‌آنلاین: حیدر العبادی، نخست وزیر عراق گفت: ورود نیروهای خارجی به عراق اقدامی "غیرقابل قبول" است و ما با حضور هرگونه نیروی خارجی در خاک کشورمان مخالفیم. ما بارها از ترکیه خواستیم در امور عراق دخالت نکند. من نگرانم که ماجراجویی ترکیه به یک جنگ منطقه‌ای تبدیل شود.

حيدر العبادي، نخست‌وزیر عراق با هشدار نسبت به تبدیل "ماجراجویی‌های ترکیه" در عراق به درگیری‌های منطقه‌ای ، مخالفت خود را با متوسل شدن به راهکار نظامی برای بیرون کردن نیروهای ترکیه از شمال عراق اعلام کرد.

 العبادی در کنفرانس مطبوعاتی در بغداد گفت: حضور نیروهای ترکیه در خاک عراق تجاوز به حاکمیت کشور ماست. ائتلاف ضد داعش آمریکا نیز با حضور این نیروها مخالف است. پافشاری ترکیه بر حضور این نیروها در خاک عراق را نمی‌توان به هیچ طریقی توجیه کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، او افزود: ما طرح‌هایی را آماده کرده‌ایم تا نیروهای ترکیه بعد از پیروزی ما بر داعش در موصل، از خلأ به وجود آمده بهره‌برداری نکنند. برخورد رهبران ترکیه به هیچ وجه قابل قبول نیست و نمی‌خواهیم با ترکیه وارد درگیری نظامی شویم.

العبادی همچنین گفت که تصمیم دارد طی هفته جاری نامزدهایی را برای پست‌های خالی شده به پارلمان ارائه کند.

او بر لزوم یکپارچه کردن موضع‌گیری‌های سیاسی تأکید کرد و گفت: اختلافات به تضعیف اوضاع داخلی و سقوط شهر موصل منجر شد.

العبادی گفت: حل مشکلات میان بغداد و اربیل در یک یا دو جلسه ممکن نیست. می‌توان این مشکلات را از طریق عراقی یکپارچه حل کرد. دولت عراق با دادن اختیارات بیشتر به استان‌ها موافق است.

کد خبر 348622

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha