چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: طبق مطالعه جدید محققان، ارتباط احتمالی بین سرطان و نوشیدنی‌های شیرین شده با قند به عواملی نظیر سن، موقعیت اجتماعی-اقتصادی و سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان هم ارتباط دارد.

افزایش ریسک سرطان با مصرف نوشابه‌های قندی

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه ایالتی لوئیزیانا داده‌های مربوط به مصرف نوشیدنی‌های شیرین، نوشیدنی‌های با طعم میوه، آبمیوه‌های شیرین شده، نوشیدنی‌های ورزشی، نوشیدنی‌های انرژی زا، چای و قهوه‌های شیرین شده و سایر نوشیدنی‌های شیرین شده با ماده قندی را که مربوط به ۲۲,۱۸۲ فرد بزرگسال بود بررسی کردند.

آنها همچنین سابقه این افراد را از لحاظ ابتلا به سرطان، سیگار کشیدن و وضعیت چاقی مورد بررسی قرار داده و مشخصات جمعیت شناختی نظیر سن، جنسیت، نژاد، سطح تحصیلات و نسبت فقر/درآمد را مد نظر قرار دادند.

نتایج نشان داد تاثیر مصرف نوشیدنی‌های شیرین شده با قند براساس نوع سرطان فرق می‌کند و می‌تواند به سن افراد هم بستگی داشته باشد ...

ملیندا ساترن، عضو تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «هدف این مطالعه، ارزیابی دقیق فاکتورهای پرخطر مصرف قند ناشی از نوشیدنی‌های شیرین حاوی قند در بین افراد بازمانده از سرطان و افرادی که هنوز مبتلا به سرطان تشخیص داده نشده اند بود.»

وی در ادامه افزود: «شواهد اخیر نشاندهنده رابطه بین مصرف نوشیدنی حاوی قند و ریسک ابتلا به سرطان لوزالمعده و رحم و همچنین خطر عود مجدد سرطان روده و مرگ در بین بازماندگان سرطان است.»

به گفته محققان، بررسی مطالعات نشان داد در احتمال ابتلا به سرطان به دلیل مصرف نوشیدنی‌های قندی، عوامل دیگری نظیر سن و جنسیت هم دخیل هستند.

کد خبر 348595

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha