دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: موضوع عدم پرداخت مالیات توسط ترامپ به مسئله‌ای جدی برای این نامزد انتخاباتی آمریکا تبدیل شده است.

دونالد ترامپ

به گزارش بلومبرگ، نیویورک تایمز شنبه‌ (10 مهر) گزارشی سه صفحه ای از وضعیت مالیاتی ترامپ منتشر کرده که ترامپ در آن مدعی شده در سال 1995میلادی نزدیک به یک میلیارد دلار را از دست داده است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، ترامپ مجاز بوده بطور قانونی به مدت نزدیک به دو دهه به دلیل این ضرر، مالیات پرداخت نکند. کارشناسانی که دراین رابطه با نشریه نیویورک تایمز گفت‌و‌گو کرده‌اند، می‌گویند با از دست دادن چنین مبلغی، فرد یا شرکت مربوطه می‌تواند 18 تا 20 سال مالیات پرداخت نکند.

سی ان ان گزارش داد: انتشار این گزارش در حالی صورت می‌گیرد که نامزد حزب جمهوریخواه به شدت با جنجال پنهان کاری ارائه برگه مالیاتی خود، تنها 40 روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا روبرو است.

درهمین حال 'روبی موک' (Robby Mook) مدیر کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون در این باره گفت: انتشار این خبر غیر مترقبه، گذشته تجارت ناکام دونالد ترامپ را افشا ساخت و اینکه وی تا چه مدت خواهد توانست از پرداخت مالیات هر نوع درآمدی سر باز زند.

کارزار انتخاباتی ترامپ نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی در موارد دیگری همچون املاک و مستغلات، مالیات‌های خود را پرداخت کرده است.

در نخستین مناظره دو نامزد ریاست جمهوری 2016 آمریکا در 26 سپتامبر (پنجم مهرماه) مجری برنامه، ترامپ را برای اهمال از ارائه برگه مالیاتی خود تحت فشار قرار داد و گفت این حق مردم است که از برگه مالیاتی او مانند دیگر نامزدها و مقامات آمریکا با اطلاع شوند.

ترامپ بارها از پاسخ مستقیم به این پرسش طفره رفت و سرانجام گفت: تا هیلاری کلینتون 33 هزار ایمیلی را که حذف کرده است، ارائه نکند وی برگه مالیاتی خود را ارائه نخواهد کرد.

کد خبر 348409

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha