چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۸۶ - ۱۰:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مهاجرت پرندگان وحشی به دریاچه سد سیوند با ورود شکارچیان به این منطقه آغاز شد.

مهاجرت پرندگان وحشی همزمان با آب گیری سد سیوند آغاز شده است اما موجب شده شکارچیان فرصت طلب منطقه تعدادی از پرندگان مهاجر را که برای استراحت و یا زیست به این منطقه آمده‌اند را شکار کنند.

آبگیری این سدکه درشهرستان پاسارگاد در شمال فارس ساخته شده و تشکیل دریاچه در پشت آن فضای زیست مناسبی را برای پرندگان مهاجر بوجود آورده است.

تعدادی از این پرندگان که در سال‌های گذشته به دریاچه‌های دیگر استان از جمله درود زن، پریشان و بختگان مهاجرت می‌کردند امسال درا ین دریاچه فرود آمده اند.

فرود پرندگان مهاجر از جمله مرغابی، غاز، لک لک، مرغ ماهیخوار و فلامینگو در دریاچه این سد موجب شده شکارچیان فرصت طلب منطقه تعدادی از آنها را شکار کنند.

برخی از کارگران سد سیوند در گفتگو با خبرنگار واحد خبر گفتند در چند روز گذشته عده‌ای از شکارچیان با استفاده از قایق و تفنگ شکاری چندین قطعه از این پرندگان را شکار کردند. آنها خواستار محافظت منطقه توسط محیط زیست استان شدند.

سد سیوند که بر روی رودخانه سیوند ساخته شده گنجایش250میلیون متر مکعب آب را دارد و از ابتدای امسال تاکنون حدود 9 میلیون متر مکعب آب در پشت این سد ذخیره شده است.

کد خبر 34817

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز