چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۸۶ - ۰۸:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: تعداد زیادی از جانواران وحشی با شروع فصل سرما و بارش‌های برف پاییزی در ارتفاعات، به حاشیه مناطق مسکونی و جاده‌ها و مزارع کشاورزی پناه آورده‌اند.

سیدقوام‌الدین بزرگیان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران اعلام کرد، با شروع بارش باران و برف پائیزی در استان تهران احتمال حضور حیات وحش جانوری از گونه‌های مختلف علفخوار و گوشتخوار به اطراف شهرها و روستاها جهت تامین غذا افزایش یافته است.

بنا بر این ضمن هشدار به ساکنین روستاهای حاشیه مناطق حفاظت شده و پارکهای ملی از آن‌ها درخواست کرد از ریختن غذا جانوران به شدت خودداری کنند.

به گزارش میراث خبر بزرگیان افزود: مامورین سازمان حفاظت محیط زیست در صورت نیاز راسا مشکل کمبود غذایی آن‌ها را مرتفع می کنند، بنابراین دادن غذای دستی علاوه بر اینکه از جهت مدیریت حیات‌وحش صحیح نیست، باعث مسمومیت و یا عادت بدغذایی برای حیات شده و از طرفی حضور حیوانات گوشتخوار نظیر گرگ و پلنگ و خرس در اطراف روستاها احتمال آسیب‌رسانی به ساکنین را به همراه خواهد داشت.

 نام گونه : Canis lupus

وی افزود: چنانچه از نزدیک شدن به حیات وحش گوشتخوار خودداری شود یا محدودیت و تهدید برای تردد آن‌ها صورت نگیرد هیچگونه خطری برای ساکنین مناطق روستایی نداشته و هیچگونه وحشتی ایجاد نخواهد کرد.

بزرگیان در ادامه افزود: گونه‌های جانوری نظیر کل، ‌بز، قوچ و میش،‌ آهو، گرگ، پلنگ و خرس و نیز پرندگان گنجشک‌سان از جمله حیات وحشی هستند که در استان تهران احتمال نزدیک شدن به حاشیه مناطق مسکونی را خواهند داشت. لذا در صورت مشاهده اینگونه به صورت گله‌ای و یا تکی به نزدیکترین مراکز محیط بانی و یا ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان گزارش داده تا نسبت به انتقال آن‌ها اقدام لازم به عمل آید.

کد خبر 37783

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز