همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکری رسماً اعلام کرد: تمام ۱۵ بند ملاحظاتی که از دفتر مقام معظم رهبری در خصوص IPC به مجلس داده شده بود، طی دو مصوبه از سوی دولت اعمال شد.

به گزارش مهر، در جلسه علنی روز سه‌شنبه-6 مهر- مجلس شورای اسلامی پس از ارائه گزارش طیب‌نیا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در اخطار اصل ۷۷ قانون اساسی گفت: بالاخره آقای وزیر توضیح دهد که آیا FATF تعهدآور بوده است یا خیر؟ اگر تعهدآور نبوده است، سؤال ما این است که چرا روزه‌ شک‌دار می‌گیرید؟ اگر الزام‌آور است، چرا از مجلس اجازه نگرفتید؟

وی خطاب به لاریجانی اظهار داشت: اخطار ما به جمع‌بندی جنابعالی است. ما تا وقتی تعهدی را امضا نکرده‌ایم، دستمان باز است اما وقتی الزام کردیم، تعهدآور است.

وی همچنین با اشاره به ابلاغ IPC (الگوی جدید قراردادهای نفتی) به دولت گفت: هیأت تطبیق نقطه نظرات نمایندگان مجلس را مد نظر قرار نداد و این قرارداد را ابلاغ کرد.

در ادامه لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که به نظر می‌رسید از تذکر مجدد نمایندگان در خصوص IPC عصبانی شده است، گفت: هیأت تطبیق نظرات را گرفته است، ۱۵ بندی که از دفتر مقام معظم رهبری ابلاغ شده بود، تماماً اجرا شد؛ حرف شما را تکذیب می‌کنم، من مسئول هستم.

وی ادامه داد: آقای اسماعیلی رئیس هیأت تطبیق به من نامه نوشتند که تمام مواردی که مجلس رسماً به هیأت دولت ارائه داده بود، طی دو مصوبه اجرا شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به حاجی دلیگانی با بیان اینکه چرا پشت تریبون خلاف واقع می‌گویید؟ اظهار داشت: اگر ملاحظات دیگری دارید می‌توانید طرح تهیه کنید.

لاریجانی گفت: هیأت تطبیق صد درصد ایرادات را با امضای من به دولت اعلام کرد و بنده رسماً اعلام می‌کنم که ایرادات اعمال شد.

وی ادامه داد: اگر ملاحظات دیگری دارید، ارائه دهید؛ ملاحظاتی که از دفتر آقا آمد، تماماً اجرا شد.

کد خبر 347661

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha