همشهری آنلاین: معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح گفت: صدام در حمله نظامی به جمهوری اسلامی ایران اشتباه بزرگی کرد و امروز باید دشمنان ما از تجربه تلخ عبرت بگیرند و آن اشتباه را تکرار نکنند، چون امروز پاسخ به تجاوزگر کوبنده‌تر خواهد بود.

علی عبداللهی

به گزارش ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرتیپ پاسدار علی عبداللهی در آئین صبحگاه ستاد کل نیروهای مسلح به آثاری که دفاع مقدس برای ملت ایران به ارمغان آورد پرداخت و اظهار داشت: نخستین اثری که دفاع مقدس داشت این بود که ثابت کرد یک ملت با اتکاء به توانمندی‌های خود با انگیزه و با داشته‌های خود و با داشتن یک رهبری آگاه و شجاع می‌تواند روی پای خود بایستد و در مقابل قدرت‌های جهانی ایستادگی کند.

وی ادامه داد: آثار دوم دفاع مقدس این بود که موجب تقویت خلاقیت در جنگ شد، جنگ ما یک جنگ نابرابر از نظر تجهیزات و امکانات بود و همگان می‌دانند ولی با خلاقیتی که در هشت سال دفاع مقدس در ابعاد مختلف تکنیکی و تاکتیکی و با استفاده از روش‌های نوینی که در هیچ کتاب نظامی وجود نداشت، این ابتکارات در صحنه عمل پیروزی‌های زیادی را برای ما به ارمغان آورد و آن صبغه ابتکار رزمندگان و فرماندهان ما بود.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص دستاورد دیگر دفاع مقدس، تصریح کرد: دفاع مقدس ثابت کرد یک نظام اسلامی با قوانین و مقررات اسلامی قادر است که یک کشور بزرگی همانند جمهوری اسلامی ایران را در میدان نبرد با همه دشمنان و با استکبار جهانی اداره کند و این قابلیت عظیم در نظام اسلامی وجود دارد که در عین حالی که جنگ بزرگی را اداره کند در طول 1400 کیلومتر در مرزهای خود بتواند امورات داخلی کشور را اداره کند و بتواند یک ملت عظیم را بسیج کند که در ابعاد مختلف به دفاع مقدس کمک کنند و این به جهانیان ثابت شد مخصوصاٌ به دشمنان ما که مدعی بودند جمهوری اسلامی قادر به اداره کشور نیست و با قوانین اسلامی نمی‌شود کشور را اداره کرد، دیدند که در بحرانی ترین شرایط با رهبری حضرت امام خمینی(ره) این کشور اداره شد و در جنگ هم پیروزی نصیب‌مان شد، این یک الگوی بزرگی در دنیا به ویژه برای کشورهای اسلامی بود.

سردار عبداللهی به دستاوردهای دیگر دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اعتماد به نفس ملت و رزمندگان در این جنگ به رخ جهانیان کشیده شد. نکته دیگر اینکه شهادت فرماندهان لشکرهای ما مؤید این حقیقت است که آنها در خط مقدم بودند و به بقیه می‌گفتند بیایید در خط مقدم، نه مثل ارتش‌های تشریفاتی منطقه که فرماندهان عقب می‌ایستند و به بقیه می‌گویند بروید جلو. وقتی فرمانده در خط مقدم باشد، طبیعی است که رزمنده ما اعتمادبه نفس، شجاعت و شهامت آن چنانی پیدا می‌کند که در نبرد پیروزی نصیب می‌کند و این موجب تقویت روحیه ملت‌های مظلوم جهان شد و جرأت و شجاعت پیدا کردند که اقدامات استکبارستیزی خودشان را آغاز کنند که آثارش را ما کاملاً مشاهده می‌کنیم.

وی به آثار دیگر دفاع مقدس اشاره کرد و آن تربیت فرماندهان شجاع و دلیری بود که در صحنه‌های نبرد آب دیده شدند چه در طول هشت سال دفاع مقدس که جنگ را اداره کردند و بعد از آن هم در بخش‌های مختلف کشور مدیریت‌های موفقی داشتند و حلال مشکلات همه بحران‌ها در این 28 سال بودند.

وی افزود: آثار دیگر دفاع مقدس اشاعه فرهنگ جهاد و شهادت بود که تا آن روز تقریباً وجود نداشت یا کم رنگ بود و امروز اساسی ترین قدرت بازدارندگی را همین روحیه شهادت‌طلبی است که دشمن را عقب می‌زند و این است که قدرت بازدارندگی ما را تشکیل می‌دهد و این فرهنگ را دفاع مقدس توسعه داده است.

عبداللهی در پایان به نقش اساسی بسیج و ارتش بیست میلیونی در دفاع مقدس پرداخت و هشدار داد: جنگ ما مردمی بود هر کس به سهم خودش و در حد توانش در این جنگ شرکت داشت، مخصوصاً جوانان بسیجی که خط‌شکنان صحنه نبرد ما بودند این آثار بسیار ارزشمندی برای ما داشت و قدرت بازدارندگی ما را در برابر دشمنان دوچندان کرد، بنابراین جنگ واقعاً یک دانشگاه بود و برکاتی داشت و یک نعمت بزرگی برای ما بود و صدام اشتباه بزرگی کرد و امروز دشمنان ما عبرت بگیرند و آن اشتباه را تکرار نکنند، چون امروز پاسخ به تجاوزگر کوبنده‌تر خواهد بود.

کد خبر 347438

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha