به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی معصوم بیگی افزود: کلانتریها و پاسگاهها موظفند پس از دریافت شکایت، پس از ارائه رسید به شاکی پرونده، به فوریت اقدامات بعدی خود را برابر قانون انجام دهند و این موضوع به کلانترها و پاسگاهها، ابلاغ شده است.
وی افزود: ضابطان دادگستری موظفند شکایت کتبی یا شفاهی مردم را در هر زمان قبول کنند و در صورت شفاهی بودن شکایت باید به امضای شاکی برسد و علاوه بر آن شاکی را از حق درخواست جبران خسارت و بهرهمندی از خدمات مشاورهای و سایر معاضدتهای حقوقی آگاه کنند.
جانشین پلیس پیشگیری ناجا، رعایت حقوق شهروندی را موضوع بسیار اساسی و مهمی دانست و افزود: رعایت حقوق شهروندی از تکالیف قانونی، اخلاقی و حرفهای ماموران کلانتریها و پاسگاهها است که موجب افزایش عملکرد مثبت پلیس و مشارکت بیشتر مردم در تولید امنیت خواهد شد.
معصوم بیگی گفت: نیروی انتظامی مظهر اقتدار و رحمت نظام اسلامی است که مظلوم و کسی که مورد ظلم واقع شده است از او کمک میگیرد و ناتوان به او پناه می برد و کلانتریها و پاسگاهها مظهر کمک به ستمدیده و احیا کننده حق مظلوم هستند.
نظر شما