عملیات دستگیری یک مظنون در مشهد پایان خونینی داشت و با قتل مردی جوان و بازداشت مأمور کلانتری به جرم شلیک مرگبار همراه شد.

شامگاه پنجشنبه، زماني كه مأموران كلانتري سناباد در حال اجراي طرح دستگيري كيف‌قاپان و زورگيران بودند و به‌صورت نامحسوس و با لباس شخصي خيابان‌هاي اين منطقه را زيرنظر داشتند، يكي از مأموران به جوان موتورسواري مشكوك شد و تصميم به بررسي مدارك او گرفت. مأمور كلانتري به تعقيب جوان موتورسوار پرداخت و در نهايت توانست او را در خيابان دستغيب‌11و در مقابل زمين فوتبال متوقف كند.
زماني كه مأمور جوان در حال بررسي مدارك اين مرد بود، چند نفر از ساكنان محل دور او جمع شدند و از وي خواستند كه جوان موتورسوار را رها كند.

مأمور پليس ابتدا به آنها اخطار داد و خواست كه از آنجا دور شوند و وقتي ديد دست بردار نيستند، با استفاده از اسپري اشك‌آور سعي كرد آنها را دور كند. ماجرا اما خاتمه نيافت تا جايي كه مأمور كلانتري بار ديگر مجبور به استفاده از اسپري شد و پس از آن نيز صداي شليك چند گلوله به هوا بلند شد و يكي از كساني كه در آنجا جمع شده بودند، روي زمين افتاد.

پس از اين حادثه، ماجرا به اورژانس گزارش و جواني كه هدف گلوله قرار گرفته بود به بيمارستان منتقل شد. اين در حالي بود كه پس از اين تيراندازي جو منطقه ناآرام شده و عده‌اي نيز به كلانتري هجوم بردند و به همين دليل مأموران يگان‌ويژه براي كنترل اوضاع راهي آنجا شدند.همزمان با اين اتفاق، ماجرا به قاضي سيدجواد حسيني، كشيك ويژه قتل مشهد نيز گزارش شد و درحالي‌كه عده‌اي سودجو قصد داشتند با سوء‌استفاده از اين اتفاق جو را متشنج كرده و مردم منطقه را تحريك كنند، بازپرس جنايي مشهد در بين مردم حاضر شد و به آنها قول داد كه پرونده را با دقت بررسي‌ خواهد كرد. در شرايطي كه آرامش بار ديگر به منطقه بازگشته بود، بررسي‌هاي تخصصي درخصوص اين ماجرا شروع شد. تحقيقات نشان مي‌داد فردي كه هدف اصابت گلوله مأمور كلانتري قرار گرفته بود، جواني 26ساله به نام ابوالفضل، متاهل و داراي فرزندي حدودا 8ماهه بود.

اين مرد به بيمارستان منتقل شد، اما خبر رسيد كه وي بر اثر شدت جراحت جانش را از دست داده است. اين در حالي بود كه در ادامه بررسي‌ها معلوم شد گلوله‌هايي كه به وي اصابت كرده از پشت‌سر به كتف و پاي او شليك و باعث مرگ او شده است. بنابراين قاضي جنايي دستور بازداشت مأمور كلانتري را صادر كرد و به تحقيق از شاهدان پرداخت. آنها مي‌گفتند زماني كه مأمور كلانتري براي بار اول از اسپري اشك‌آور استفاده كرد، مقتول عصباني شده و قصد داشت كمربندش را درآورد كه مأمور جوان بار ديگر از اسپري استفاده كرد و مقتول اين بار به عقب برگشت و درحالي‌كه پشتش به مأمور جوان بود، هدف گلوله قرار گرفت.

در ادامه بررسي‌ها نيز مشخص شد كه مأمور جوان حدود 20روز قبل‌ از اين ماجرا هم با شليك گلوله باعث مرگ مرد ديگري شده است. تحقيقات نشان مي‌داد كه آن روز مأمور كلانتري در خيابان شهيد قرني به‌خودرويي مشكوك شده و پس از استعلام شماره پلاك متوجه شده بود كه خودرو سرقتي است. به همين دليل به راننده دستور ايست داده اما وقتي با فرار وي روبه‌رو شده بود، به تعقيب او پرداخته و پس از چندبار اخطار، در نهايت به‌ خودرو شليك كرده و باعث مرگ راننده شده بود و پرونده اين تيراندازي نيز در دادسرا همچنان در حال رسيدگي بود.

با اين اطلاعات، قاضي جنايي دستور خلع سلاح مأمور كلانتري و انتقال او به بازرسي نيروي انتظامي را صادر كرد و تحقيقات درباره اين شليك مرگبار ادامه دارد.

کد خبر 348006

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha