قاتلان جوان طلافروش یزدی در حالی دستگیر شدند که پلیس احتمال اینکه آنها طلافروش دیگری را با همین شگرد در شهرستان ملایر به قتل رسانده باشند بررسی‌ می‌کند.

دزدان پس از قتل محمدعلی  از طلافروشی سرقت کردند.

 قاتلان 2 مرد جوان هستند كه روز گذشته در كارگاهي در يكي از شهرهاي استان همدان به دام افتادند.بعدازظهر يكشنبه 28شهريور، جنايت هولناكي در شهر يزد رخ داد كه باعث ايجاد جوي از ناامني در اين شهر شد. 2سارق ناشناس با زيرنظر گرفتن طلافروشي حق‌شناس در بازار خان (بازار زرگري) منتظر ماندند تا جوان طلافروش مغازه‌ را تعطيل كند و براي استراحت به‌خانه برود.

آنها سپس به تعقيب اين مرد جوان به نام محمدعلي پرداختند و زماني كه وي به پاركينگ رفت تا سوار ماشينش شود و به خانه برود به او حمله كردند. آنها با استفاده از طناب، پسر جوان را به قتل رساندند و پس از اينكه كليد مغازه را به‌دست آوردند به سرعت راهي طلافروشي شدند و پس از باز كردن در مغازه، دست به سرقت مقدار زيادي طلا زدند و پا به فرار گذاشتند.

تا چند ساعت بعد از اين جنايت، كسي از آنچه اتفاق افتاده بود خبر نداشت. پدر محمدعلي مي‌گويد: من و پسرم هميشه باهم در طلافروشي بوديم و ظهر كه مي‌شد من زودتر به خانه مي‌رفتم و پس از آن، پسرم در مغازه را مي‌بست و براي ناهار به خانه مي‌آمد. آن روز هم من زودتر رفتم اما از پسرم خبري نشد. با خودم گفتم كه حتما داخل مغازه مانده است. براي همين نگران نشدم و حدود ساعت 5بعدازظهر كه به مغازه رفتم، با صحنه عجيبي رو‌به‌رو شدم. مغازه به هم ريخته بود و طلاها سرقت شده‌ بودند. حدود 2ميليارد تومان طلا كه بيشتر آنها امانتي و متعلق به بنكداراني بود كه با ما كار مي‌كردند سرقت شده و از پسرم خبري نبود.

پدر محمدعلي با ديدن اوضاع به سرعت پليس را خبر كرد و مأموران راهي محل سرقت شدند. هنوز كسي نمي‌دانست كه چه اتفاقي رخ داده و محمدعلي كجاست؟ بررسي دوربين‌هاي مداربسته از اين حكايت داشت كه دقايقي پس از ساعت 14، مردي ناشناس با داشتن كليد وارد مغازه شده و شروع به جمع كردن طلاها كرده و پس از آن هم به سرعت از آنجا خارج شده است.

پدر مقتول مي‌گويد: همه جا را دنبال پسرم گشتيم اما اثري از او نبود. به پاركينگ رفتيم، جايي كه پسرم هميشه ماشينش را آنجا پارك مي‌كرد اما ماشينش در جاي هميشگي نبود. هوا تاريك شده بود كه بالاخره توانستيم جسد پسرم را پيدا كنيم. قاتلان او را به نقطه‌اي خلوت از پاركينگ برده و با طناب خفه كرده و بعد هم جسد را در جايي كه ديده نمي‌شد رها كرده بودند. آنها حتي ماشين پسرم را هم جابه‌جا كرده و به طبقه بالايي پاركينگ برده بودند تا پيدا نشود.

  • در جست‌وجوي جنايتكاران

با پيدا شدن جسد مقتول، جست‌وجوها براي شناسايي قاتلان آغاز شد. آنچه مشخص بود اينكه دزدان پس از تعقيب محمدعلي او را به قتل رسانده، كليد طلافروشي را به‌دست آورده و سپس به مغازه دستبرد زده بودند. كارآگاهان در ادامه و با بررسي دوربين‌هاي مداربسته بازار، تصاويري از 2مرد جوان كه جنايت را رقم زده بودند به‌دست آوردند.

از آنجا كه احتمال مي‌رفت اين افراد از شهر ديگري براي سرقت به يزد آمده باشند، تيمي از كارآگاهان راهي مسافرخانه‌ها شدند و با در اختيار داشتن تصاوير قاتلان به جست‌وجو پرداختند تا اينكه معلوم شد آنها در يكي از مسافرخانه‌ها اقامت داشتند. به اين ترتيب نخستين سرنخ‌ها از عاملان اين جنايت هولناك كه باعث ايجاد جوي از ناامني در يزد شده بود به‌دست آمد و كارآگاهان با ردگيري‌هاي علمي و تخصصي دريافتند كه آنها يك روز پس از سرقت مرگبار، يزد را ترك كرده و مسير استان همدان را در پيش گرفته‌اند.

  • عمليات غافلگيرانه

جست‌وجوهاي پليس براي دستگيري قاتلان، آنها را به يكي از شهرهاي استان همدان كشاند؛ جايي كه مرداد امسال حادثه‌اي مشابه در آنجا رخ داده بود و دزدان ناشناس پس از قتل يك طلافروش در شهرستان ملاير، كليد مغازه او را به‌دست آورده و از آنجا سرقت كرده بودند. اين احتمال وجود داشت كه قاتلان طلافروش يزدي، همان كساني باشند كه حدود 2ماه قبل‌تر طلافروش ملايري را به قتل رسانده بودند.
بررسي‌ها نشان مي‌داد كه قاتلان تحت تعقيب در كارگاهي مخفي شده‌اند.

اين محل به‌صورت نامحسوس زيرنظر گرفته شد و صبح جمعه، درحالي‌كه هر دو متهم در آنجا حضور داشتند عمليات ضربتي براي دستگيري آنها كليد خورد و هر دو سارق غافلگير و دستگير شدند. در بازرسي داخل كارگاه مقدار زيادي از طلاهاي مسروقه كشف شد و هر دو متهم به اداره آگاهي يزد منتقل شدند تا تحت بازجويي قرار بگيرند. آنها در بازجويي‌ها به قتل طلافروش يزدي اعتراف كردند و اين در حالي است كه احتمال مي‌رود قتل طلافروش ملايري نيز از سوي آنها رخ داده باشد.

حادثه قتل طلافروش ملايري ظهر سوم مردادماه رقم خورد. آن روز ظهر طلافروش خوشنام ملايري مغازه‌اش را بست و براي صرف ناهار راهي خانه‌ خود شد اما پس از آن ناپديد شد و خانواده‌اش وقتي به‌دنبال او راهي طلافروشي شدند متوجه شدند همزمان با ناپديدشدن مرد طلافروش سارقان وارد مغازه او شده و مقدار زيادي طلا دزديده‌اند. چند روز پس از اين سرقت، جسد مرد طلافروش در چند كيلومتري ملاير كشف و مشخص شد كه دزدان روز حادثه او را ربوده و پس از قتل وي با ضربات چاقو، كليد مغازه‌اش را برداشته و با مراجعه به آنجا دست به سرقت زده‌‌اند. حالا و با گذشت حدود 2ماه از حادثه اين احتمال وجود دارد كه با دستگيري قاتلان طلافروش يزدي، راز قتل طلافروش ملايري نيز فاش شود.

کد خبر 347212

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha